نظر کارشناسان داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار شهر خودرو و پرسپولیس

سه کارشناس مطرح داوری به بررسی صحنه‌های مشکوک دیدار امروز شهر خودرو و پرسپولیس پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرسپولیس از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه امروز شنبه - ۱۴ فروردین ماه - در مشهد میهمان شهر خودرو بود که زمین گیر شده و به یک امتیاز بسنده کرد. این تساوی می‌تواند تا حد زیادی به ضرر سرخ‌پوشان پایتخت در ادامه فصل منجر شود چرا که سپاهان در صورت برد روز آینده مقابل سایپا، قضاوت این مسابقه را علی صفایی بر عهده داشت که به همراه تیم داوری‌اش روز نسبتاً آرامی را پشت سر گذاشت و شاهد برخوردهای چندان جنجالی در محوطه‌ها نبودیم و بیشتر اعتراضات دو تیم سوت‌هایش رو صحنه‌های میانه زمین را شامل می‌شد. صحنه‌های بحث برانگیز و مشکوک داوری این مسابقه توسط نوذر رودنیل، حسین عسگری و حیدر سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا بررسی شده که در ادامه می‌خوانید:

گلزنی قاسمی‌نژاد در موقعیت مشکوک

در نخستین دقیقه وقت‌های تلف شده نیمه نخست شهر خودرو روی پاس به جلو و فرصت طلبی قاسمی نژاد به گل رسید. با این حال به نظر می‌رسید او در موقعیت مشکوکی قرار داشته است.

رودنیل: گل شهر خودرو صحیح بود؛ قاسمی نژاد در موقعیت آفساید قرار نداشت و چون سید جلال آفساید را پر کرده بود.

عسگری: آفساید نبود.

خطا پیش از گل پرسپولیس

پیش از آنکه سرلک با شوت والی خود، قفل دروازه حریف را باز کند، خطایی در نیمه زمین پرسپولیس اعلام شد که با اعتراض شهر خودرویی‌ها به داور همراه بود. همین ضربه شروع مجدد پس از ارسال به زمین شهر خودرو و پس از چند رفت و برگشت، منجر به گل تساوی سرخ‌پوشان شد که همین موضوع، اعتراض رحمتی و شاگردانش را به دنبال داشت.

رودنیل: خطا را به درستی اعلام کرد.

عسگری: گل پرسپولیس سالم و اعتراض بازیکنان ناشی از فشار عوض شدن سه امتیاز با یک امتیاز بود.

نظر کارشناسان داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار شهر خودرو و پرسپولیس

عملکرد کلی تیم داوری

رودنیل: در نیمه اول هیچ صحنه خاصی نداشتیم و بازی بی‌روح بود. تصمیم‌های داور در خصوص اخطارها صحیح بودند اما متأسفانه باز هم شاهد اعتراض و کارت گرفتن هر دو سرمربیان بودیم که برای آینده‌شان به خصوص برای تیم پرسپولیس که باید به زودی در مسابقات آسیایی شرکت کند، کار خوبی نیست. خطاها درست بودند. دقیقه ۶۴ خطا مسلم را کمک داور گرفت در حالی که داور خودش جلو صحنه ایستاده بود اما ابوالفضلی آن را گرفت. دقیقه ۷۵ خطا پشت محوطه جریمه شهر خودرو روی نورالهی صحیح و خیلی واضح بود و اعتراض بی‌موردی داشتند. دقیقه ۸۶ آفسایدی از آل‌کثیر اعلام نشد.

عسگری: مسابقه صحنه خاصی نداشت. بازی در نیمه اول بسیار درگیری کمی داشت. نیمه دوم به خاطر گلی که شهر خودرو در آخرین لحظات نیمه اول به ثمر رساند، درگیری و خطاها بیشتر شد. مشکل خاصی در امر قضاوت نبود و کلیه خطاهایی که گرفت صحیح بودند. با این حال همچنان اعتراضات از بیرون وجود دارد و آن طور که دیدیم به نظر به یک نفر از کادر پرسپولیس و شهر خودرو کارت نشان نداد که ناشی از فشارهای بازی بود. ضربات شروع مجددی که پشت محوطه گرفت، صحیح بودند. چند صحنه مشکوک به آفساید را ابوالفضلی، کمک داور اول به درستی ادامه بازی داد که به صحنه‌های خطرناکی منجر شد که کار خوب ایشان را می‌رساند. در مجموع قضاوت خوبی را مشاهده کردیم.

سلیمانی: صفایی قضاوت خیلی خوبی انجام داد و نتیجه هشت سال حضور در لیگ برتر را در قضاوت خوب ایشان در دیدار امروز شاهد بودیم. داور دوندگی‌های زیادی انجام داده و در بسیاری از صحنه‌ها حاضر بود و به همین دلیل، قضاوت بدون اشتباهی را سپری کرد. در اواخر نیمه نخست در برخورد مهاجم شهر خودرو با دروازبان پرسپولیس خطا کافی نبوده و باید اخطار می‌داد. در نیمه دوم دو آفساید میلی‌متری از کمک داور اول اعلام شد که کاملاً صحیح بود. دقیقه ۸۷ مهاجم شهر خودرو معتقد بود باید داور شوتش را که به پس از برخورد به گلر به دست مدافع پرسپولیس خورده را هند و پنالتی می‌گرفته اما داور به درستی اعلام کرنر کرد چرا که توپ حتی اگر به دست بازیکن پرسپولیس برخورد کرده باشد، چون دستانش کاملاً بسته بود بنابراین پنالتی محسوب نمی‌شد. نکته نگران کنند در لیگ ایران این است که نیمکت‌ها به اندازه بازیکنان داخل زمین کارت دریافت می‌کنند که اصلاً خوشایند نبوده و در هیچ کجا دنیا نمی‌بینیم که نیمکت‌های فنی به این تعداد کارت زرد و قرمز دریافت کنند؛ نیمکتی که قرار است بازیکنان داخل زمین را هدایت بکند!

کد خبر 484597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.