شهرخودرو ۱-۱ پرسپولیس/ توقف پرسپولیس در مشهد؛ هدیه قاسمی‌نژاد به استقلال و سپاهان

پرسپولیس علیرغم نمایشی تهاجمی، مقابل شهر خودرو در مشهد نتیجه ای بهتر از تساوی یک بر یک کسب نکرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهر خودرو و پرسپولیس از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه امروز شنبه - ۱۴ فرودین ماه - در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید تا با این نتیجه سپاهان فرصت مناسبی برای فاصله گرفتن و استقلال آماده نزدیک تر شدن به پرسپولیس باشد.

هفته نوزدهم لیگ برتر، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های شهر خودرو و پرسپولیس

ورزشگاه: امام رضا (ع)، مشهد

تماشاگر: ۵۰۰ نفر

گل‌ها: امین قاسمی‌نژاد (دقیقه ۴۵+۱ - برای شهر خودرو) - میلاد سرلک (دقیقه ۶۹- برای پرسپولیس)

اخطار: میلاد سرلک (دقیقه ۵۶- از پرسپولیس)

اخراج: -

شهر خودرو مشهد: میلاد فراهانی، علی نعمتی، عرفان معصومی، مهرداد بایرامی، محمد علی فرامرزی، رضا یزدان دوست، محمدرضا فلاحیان، یوسف وکیا، صادق صادقی (دقیقه ۷۷- احمد الجبوری)، امیرحسین کریمی، امین قاسمی نژاد

سرمربی: سید مهدی رحمتی

پرسپولیس تهران: حامد لک، محمدحسین کنعانی زادگان، سیدجلال حسینی (دقیقه ۸۸- محمد شریفی)، مهدی شیری، سعید آقایی، کمال کامیابی‌نیا (دقیقه ۶۵- احمد نورالهی)، میلاد سرلک، مهدی ترابی، احسان پهلوان (دقیقه ۶۶- مهدی عبدی)، امید عالیشاه (دقیقه ۸۴- وحید امیری)، شهریار مغانلو (دقیقه ۸۴- عیسی آل‌کثیر)

سرمربی: یحیی گل‌محمدی

داور: علی صفایی

شرح بازی:

بازی آرام آغاز شد و دقایق ابتدایی تیم‌ها به بررسی یکدیگر پرداختند. پرسپولیس خیلی زود مالکیتش بر توپ و میدان را تثبیت کرد و با حرکات عالیشاه و پاس‌های کات بکی که حربه شناخته شده شاگردان گل محمدی است سعی در خلق موقعیت و رسیدن به گل داشتن که ناکام ماندند. آن سوی میدان نیز شهر خودرویی تنها چندین بار با پاس برای قاسمی نژاد در مرکز زمین و پخش توپ او کوشیدند تا ضد حملاتی را شکل دهند اما با بی دقتی و عجله فراوان بازیکنان این تیم، حملات‌شان راه به جایی نبرد.

در آخرین دقایق برخلاف جریان بازی این شاگردان رحمتی بودند که با پاس زمینی از سمت چپ محوطه پرسپولیس توپ را به چند قدمی دروازه فرستادند و قاسمی نژاد زودتر از لک توپ را قطع کرد تا شهر خودرو، پرسپولیس را بازنده به رختکن بفرستد.

نیمه دوم را پرسپولیسی‌ها هجومی تر استارت زده و به دنبال جبران گل خورده پا به میدان گذاشتند. با این حال به نظر می‌رسید سرخ‌ها طمانینه خودشان را حفظ کرده و بی‌گدار به آب نمی‌زدند. البته شهر خودرو روی چند ضد حمله تا آستانه زدن گل دوم پیش رفت و نشان داد می‌تواند همچنان برای خط دفاعی پرسپولیس خطرناک باشد.

در ادامه پرسپولیس بر شدت حملاتش افزود تا بالاخره والی سرلک در شصت و نهمین دقیقه در تور دروازه شهر خودرو آرام بگیرد. پس از این گل بازی جذاب‌تر دنبال شد و دو تیم بارها تا آستانه زدن گل برتری پیش رفتند اما با بدشانسی و بی‌دقتی این موقعیت‌ها حاصلی را در بر نداشت تا بازی با تساوی یک بر یک دو تیم خاتمه یابد.

شرح گل‌:

۰-۱ (دقیقه ۱+۴۵- امین قاسمی‌نژاد) - شهر خودرویی‌ها با پاس زمینی تند و تیز در تیر موافق و توپ را به نزدیکی سمت چپ دروازه پرسپولیس رساندند تا قاسمی نژاد با هوشیار در شش قدم از مدافعین پرسپولیس جدا شده با اثری کوتاه، پیش از رسیدن لک به توپ دروازه را بگشاید.

۱-۱ (دقیقه ۶۹- میلاد سرلک) - توپ برگشتی را در شلوغی‌ها محوطه شهر خودرو، سرلک با ضربه والی روی زمین لغزاند تا دور از دستان فراهانی در گوشه دروازه حریف جا خوش کند.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۹- ضد حمله سریع شهر خودرویی‌ها با پاس کات‌بک نهایتاً به قاسمی نژاد رسید اما ضربه او را لک در دو مرحله مهار کرد.

دقیقه ۲۰- مغانلو تنها چند گام فاصله داشت تا پاس رو به جلو عالیشاه را در دهانه دروازه قطع کند.

دقیقه ۲۶- ضربه سر کمال کامیابی نیا روی کرنر ارسالی با فاصله اندک از کنار دروازه شهر خودرو به بیرون رفت.

دقیقه ۵۳- پاس بلند هوایی را قاسمی نژاد پشت محوطه پرسپولیس با پاس به بایرامی در موقعیت تک به تک رساند اما ضربه او را لک که جلو آمده بود، روانه کرنر کرد.

دقیقه ۷۱- شوت محکم صادق صادقی را لک مشت کرد.

دقیقه ۷۶- کاشته دیدنی ترابی را فراهانی برگشت داد و مدافع شهر خودرو در ادامه توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه ۷۹- مغانلو که با گلر شهر خودرو تک به تک شده بود، توپ را به بدن میلاد فراهانی کوبید تا توپ پس از کمانه، جلوی پا عبدی در چند متری دروازه خالی بیافتد اما ضربه عبدی را بازیکن شهر خودرو از روی خط دروازه به بیرون فرستاد.

دقیقه ۸۲- ضد حمله سریع سرخ‌ها با حرکت ترکیبی ترابی را هجده قدم صاحب توپ کرد و ارسال او را نور الهی در تیر دورتر به تیرک افقی کوبید.

نکات ویژه:

* با وجود پروتکل‌های بهداشتی و ممنوعیت ورود هواداران به ورزشگاه‌ها، حدود ۵۰۰ تماشاگر در جایگاه خاصی از استادیوم امام رضا (ع) به نظاره تقابل پرسپولیس و شهر خودرو نشسته‌اند.

* پرسپولیس برای نخستین بار با لباس جدید خود که در طرحی بی سابقه رنگ بنفش با مشکی کنار هم قرار گرفته به میدان آمد.

* تا دقیقه ۲۷، صدا و سیما از درج طرح گرافیکی نتیجه در کنار تصاویر تلویزیونی خودداری کرد چرا که به دلیل مشکلات مالکیتی کسی نمی‌داند نام صحیح نماینده مشهد شهر خودرو و یا پدیده است!

* در ابتدا نیمه دوم تماشاگرانی که در یکی از سکوهای ورزشگاه نشسته بودند، به بیرون منتقل شدند.

* نیمکت شهر خودرو به شدت نسبت به اعلام خطاهای داور در میانه زمین معترض بودند. به ویژه در صحنه به ثمر رسیدن گل پرسپولیس که معتقد بودند خطا اعلام شده پیش از این گل در نیمه زمین پرسپولیس، درست نبوده است.

* عیسی آل‌کثیر پس از محرومیت ۶ ماهه خود وارد لیست پرسپولیس شده و برای این تیم به میدان رفت. این نخستین بازی آل‌کثیر برای پرسپولیس در لیگ برتر بود و او پیش از این تنها در لیگ قهرمانان با پیراهن سرخ به میدان رفته بود.

کد خبر 484583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.