افزایش ۶۰ درصدی حوادث جاده‌ای در نوروز امسال

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان از طرح امداد و نجات نوروزی از ۲۵ اسفندماه سال ۹۹ تا پایان ۱۳ فروردین ماه و افزایش ۶۰ درصدی حوادث جاده‌ای نسبت به سال قبل خبر داد.

علی محمد هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص وضعیت امداد و نجات این جمعیت به مسافران نوروزی، اظهار کرد: طرح خدمت امداد و نجات نوروزی جمعیت هلال‌احمر اصفهان از ۲۵ اسفند سال ۹۹ شروع شد و تا پایان ۱۳ فروردین ماه به ۱۲۵ مورد حادثه امدادرسانی شده است، نیروهای عملیاتی امداد و نجات این جمعیت در این تعداد حوادث حضور پیدا کردند و حوادث جاده‌ای با ۷۳ مورد حادثه بالاترین رقم را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه مجموع کل آسیب‌دیدگان ۵۰۸ نفر بودند که خدمات امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر اصفهان را دریافت کردند، افزود: ۹۳ نفر از آسیب دیدگان به بیمارستان‌ها انتقال پیدا کردند و ۴۶ مورد هم به صورت سرپایی خدمات درمانی را دریافت کردند.

استان اصفهان رتبه دوم حوادث را داراست

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر اصفهان، گفت: تعداد ۱۴۸ تیم عملیاتی در جاده‌های استان به وسیله ۴۲ پایگاه در طرح امداد و نجات نوروزی و اعزام به حوادث حضور فعال داشتند و در مجموع ۴۱۲ نیروی امدادی در این عملیات‌ها بکارگیری شدند.

محمدهاشمی تصریح کرد: مطابق آمار اعلام شده سازمان امداد و نجات رتبه حوادث استان اصفهان در بین استان‌های دیگر رتبه دوم بعد از استان مازندران است، حوادث جاده‌ای نسبت به سال گذشته در این ایام ۶۰ درصد اضافه شده است و تا حدودی امسال مسافرت‌ها نسبت به سال قبل کرونای افزایش داشت.

وی تاکید کرد: مجموع حادثه‌دیدگان نیز ۱۹۱ درصد بوده است و ۲۰۸ درصد حادثه دیدگان جاده‌ای افزایش پیدا کردند، در شهرستان‌هایی که از نظر شیوع کرونا قرمز و نارنجی اعلام شدند در ورودی و خروجی‌ها با همکاری نیروی انتظامی و دیگر دستگاه‌ها نسبت به غربالگری، کنترل ورود و خروجی‌ها نیروهای این جمعیت مساعدت لازم را داشتند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان، با اشاره به اینکه در حال حاضر نیز در کلانشهر اصفهان و شهرستان‌ها قرمز و نارنجی مقرر شده است که نیروهای امدادی در حال فعالیت باشند، اظهار کرد: در حال حاضر نیروها در حال ارائه خدمت به شهروندان هستند، رتبه حوادث استان اصفهان در بین استان‌های دیگر رتبه دوم بعد از استان مازندران است و دلیل اتخاذ این رتبه بالا بودن حوادث ترافیکی در اصفهان است چرا که مسیر بسیاری از استان‌ها از اصفهان بوده و حادثه جاده‌ای رقم بالایی را دارد.

غربالگری مسافران در شهرستان‌های قرمز و نارنجی

محمدهاشمی تاکید کرد: برای مسافران نوروزی در زمینه غربالگری برای شهرستان‌های قرمز و نارنجی مطابق مصوبه ستاد ملی کرونا در ورودی و خروجی‌ها نیروهای امدادی هلال‌احمر کمک‌رسان به نیروهای انتظامی بودند.

وی تصریح کرد: در روزهایی که وزش باد شدید در اصفهان را داشتیم در همه شهرستان‌های نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر اصفهان در حال آماده باش بودند، به خصوص در حوادث تصادف زنجیره‌ای که در شرق اصفهان اتفاق افتاد حدود ۴۵ خودرو تصادف کرده بودند و اولین نیروهای امدادرسان از جمعیت هلال‌احمر اصفهان بودند، کمک‌های امدادرسانی و خدمات پیش بیمارستانی را برای مصدومان داشتند و انتقال به مراکز بیمارستانی را انجام دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان، خاطرنشان کرد: همه تلاش نیروهای امدادی جمعیت هلال‌احمر اصفهان در امداد و نجات نوروزی این بود که با رعایت پروتکل‌های و توصیه‌های بهداشتی آموزش‌های لازم به مردم را داشته باشند، با توجه به اعلام‌های قبلی ستاد ملی کرونا برای پرهیز از مسافرت در نوروز امسال شاهد افزایش مسافران نوروزی نسبت به سال قبل کرونایی بودیم.

کد خبر 484556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.