تبدیل فضای پارک خودروها به پارکلت در بلژیک

جنبشی عظیم در بروکسل، پایتخت بلژیک در حال شکل‌گیری است که در آن مردم و صاحبان مراکز تجاری از فضای پارک خودروها در محل سکونت یا فعالیت خود برای ایجاد پارکلت‌ها بهره می‌گیرند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دولت بروکسل مقررات خود برای استفاده از فضاهای پارک خودروها به عنوان پارکلت را تسهیل کرده و همین امر، صاحبان رستوران‌ها و کافه‌ها را به استفاده بیشتر از این فضاها سوق داده است. این قوانین از اوایل سال ۲۰۲۱ تا پایان سال ۲۰۲۲ قابل اجرا خواهد بود و به منظور کمک به کارآفرینان برای بهبود از رکود اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا وضع شده است بنابراین، این احتمال وجود دارد که سال ۲۰۲۳ برای کاربری فضای پارک خودروها در سراسر پایتخت بلژیک مقررات جدیدی در نظر گرفته شود.

تبدیل فضای پارک خودروها به پارکلت در بلژیک

بدیهی است که پس از بهبودی وضعیت انتشار ویروس کرونا و کاهش محدودیت‌ها، ساکنان و گردشگران بروکسل برای خوردن و نوشیدن به سمت فضاهای عمومی روانه خواهند شد. بر اساس مقررات جدید، پارکلت‌های پیش‌ساخته، چندمنظوره و قابل انعطاف فضایی حدود یک متر و ۵۰ سانتی‌متر را در بر خواهد گرفت و به روشی ایمن، مبلمان متنوعی را در خود جای خواهد داد. این اقدام به منظور جذب هر چه بیشتر مشتریان به خوردن و نوشیدن در بیرون از منزل و در نتیجه رونق اقتصادی رستوران‌ها و کافه‌ها صورت خواهد گرفت.

صاحبان رستوران‌ها و کافه‌های پایتخت بلژیک می‌توانند به زودی، بدون نیاز به اخذ مجوز از مقامات شهر، مبلمان را در محل کسب خود نصب کرده و از مشتریانشان پذیرایی کنند. البته مقررات خاصی برای مدت زمان نصب این مبلمان و مساحت مورد استفاده آن‌ها وضع شده که پیروی از آن‌ها برای همگان الزامی است به عنوان مثال، نصب این پارکلت‌ها به صورت فصلی مجاز خواهد بود و کاربران می‌توانند از یکم ماه آوریل تا سی و یکم اکتبر از آن‌ها بهره ببرند. علاوه بر این هر یک از صاحبان مراکز تجاری تنها می‌توانند از ۵۰ متر مربع فضا در مقابل محل تجارت خود بهره ببرند و بیشتر از این مساحت برای آنان پیگرد قانونی در بر خواهد داشت.

تبدیل فضای پارک خودروها به پارکلت در بلژیک

کد خبر 484542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.