اجرای ۳۵ پروژه برای نوسازی بافت فرسوده شهر

مدیر عامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان گفت: دو هزار و ۳۸۰ هکتار از بافت شهر اصفهان معادل ۱۲ درصد این کلانشهر، ناکارآمد است.

محمد فیض در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ۱۲ درصد سطح کل شهر اصفهان در ۲۳۷ لکه بافت فرسوده در مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان و در قالب چهار گونه بافت ناکارآمد با پیشینه روستایی، اسکان غیررسمی، میانی و بافت ناکارآمد تاریخی پراکنده شده است.

وی با بیان این که بافت‌های شهر اصفهان شامل غیررسمی، بافت میانی در محله‌های قدیمی، بافت ناکارآمد تاریخی و بخش‌های الحاقی به شهر است، افزود: باید تمام ابعاد بافت‌های شهر اعم از کالبدی، اجتماعی و اقتصادی را مورد توجه قرار دهیم.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان تصریح کرد: اقدامات این سازمان با روش برنامه‌ریزی، سیاست‌گذاری و برنامه اجرایی در بسیاری از موارد از جمله در بهبود معیشت ساکنان بافت‌ها یا مسائل اجتماعی که به موازات احیای کالبدی آن بهبود می‌یابد بسیار مؤثر است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته با موافقت شهرداری و شورای شهر ۲.۵ برابر بودجه در نظر گرفته شده برای انجام عمرانی سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری، تخصیص اعتبار انجام و ۳۵ پروژه در شهر اجرا شد.

فیض با تاکید بر استفاده از نیروهای متخصص و مشارکت با مردم در اجرای پروژه‌های نوسازی و بهسازی در شهر، گفت: در سال‌های اخیر و با طرح و فراگیر شدن موضوع بازآفرینی پایدار بافت‌های ناکارآمد شهری، صرفاً مداخله مستقیم در بافت کالبدی به عنوان راه حل معضلات و مشکلات این گونه بافت‌ها مطرح نیست و باید برای رفع آن‌ها به تمامی ابعاد بافت شهری اعم از کالبدی، اجتماعی، و اقتصادی به صورت همزمان پرداخت.

کد خبر 484435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.