استقبال شهرهای آمریکا از انرژی تجدیدپذیر در دوران پساکرونا

انتشار ویروس کرونا منجر به رکود اقتصادی در شهرهای جهان شد؛ مقامات رسمی در اغلب نقاط دنیا، استفاده از انرژی تجدیدپذیر را یکی از بهترین رویکردها برای جبران زیان‌های مالی سال ۲۰۲۰ دانستند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شیوع بیماری کووید -۱۹ زیان‌های مالی بسیاری را برای تمام کشورهای جهان در پی داشته و به طور ویژه شهرهای آمریکایی را با کمبود بودجه مواجه کرده است. به همین دلیل در بسیاری از امور ضروری نظیر آموزش و زیرساخت‌ها به طور قابل توجهی صرفه هزینه کاهش یافته و در نتیجه به بیکار شدن دائمی و موقتی بسیاری از مردم آمریکا منجر شده است. در همین راستا مقامات محلی شهرهای مختلف کشور به استفاده از انرژی تجدیدپذیر به عنوان بهترین استراتژی برای جبران رکود اقتصادی ناشی از انتشار ویروس کرونا روی آورده‌اند در واقع شهرهای آمریکایی در سال ۲۰۲۰ بیشترین گرایش را به جایگزین کردن انرژی شهری با انرژی پاک از خود نشان دادند و در این زمینه بسیار موفق عمل کردند. در ادامه به معرفی برخی اقدامات توسط مقامات محلی شهرهای مختلف آمریکایی در راستای گسترش استفاده از انرژی تجدیدپذیر در سال ۲۰۲۰ پرداخته می‌شود:

استقبال شهرهای آمریکا از انرژی تجدیدپذیر در دوران پساکرونا

امضای توافقنامه‌هایی مهم در راستای انرژی تجدیدپذیر

گزارشات حاکی است که مقامات محلی در شهرهای مختلف آمریکایی، طی سال ۲۰۲۰ بزرگترین توافقنامه‌های طول تاریخ کشور در زمینه انرژی پاک را امضا کردند به عنوان مثال در ماه آوریل سال ۲۰۲۰ مدیران هیوستون، پرجمعیت‌ترین شهر در ایالت تگزاس و چهارمین شهر پرجمعیت در کشور ایالات متحده آمریکا قرارداد بزرگی برای ایجاد ظرفیت انرژی خورشیدی ۴۹۲ مگاواتی امضا کردند که این رویداد بزرگترین توافقنامه انرژی خورشیدی طول تاریخ شهر به حساب می‌آید. درست پنج ماه بعد وزارت آب و نیروی لس‌آنجلس، از طریق امضای یک قرارداد خرید برق ۳۳۱ مگاواتی، ایجاد نیروگاه بادی را برای نیومکزیکو، از ایالت‌های جنوب غربی آمریکا به ارمغان آورد.

این دو نمونه حاکی است که رغبت مقامات آمریکایی به امضای توافقنامه‌هایی در راستای توسعه انرژی تجدیدپذیر از ۱۴ مگاوات در سال ۲۰۱۵ به ۲۶ مگاوات یعنی چیزی حدود دو برابر در سال ۲۰۲۰ رسیده است.

استقبال شهرهای آمریکا از انرژی تجدیدپذیر در دوران پساکرونا

افزایش همکاری با شرکای محلی

اگر چه بسیاری از مقامات در شهرهای مختلف جهان در سال ۲۰۲۰ به امضای قراردادهای متعددی در راستای خرید انرژی برق پرداختند، اما بسیاری نیز استراتژی‌های دیگری را برای ترویج استفاده از انرژی پاک در برنامه‌ریزی‌های خود اتخاذ کردند به عنوان مثال شهردار شارلوت، واقع در کارولینای شمالی، توافقنامه‌ای امضا کرد که بر اساس آن قرار شد الکتریسیته یک پروژه انرژی خورشیدی محلی ۳۵ مگاواتی خریداری شود این امر باعث شد مدیران شهر به طور مستقیم با تولیدکنندگان انرژی تجدیدپذیر در مورد قیمت‌گذاری انرژی پاک مذاکره کنند.

مقامات شهرستان آرلینگتون، واقع در شمال ایالت ویرجینیای آمریکا نیز با شرکت انرژی دومینیون توافقنامه‌ای امضا کردند که طی آن قرار شد ۳۲ درصد انرژی تولید شده از یک نیروگاه خورشیدی ۱۲۰ مگاواتی جدید در این شهر استفاده شود.

استقبال شهرهای آمریکا از انرژی تجدیدپذیر در دوران پساکرونا

گنجاندن آموزش شغلی و مزایای اجتماعی

مقامات محلی شهرهای مختلف آمریکایی در توافقنامه‌های انرژی تجدیدپذیر خود، برابری اجتماعی و برنامه‌های مربوط به آموزش مشاغل را به دقت مورد توجه قرار دادند که این اقدام نشان داد استفاده از انرژی تجدیدپذیر نه تنها در برآورده کردن نیازهای اجتماعی، در رسیدن به اهداف اقتصادی و آب و هوایی هم می‌تواند بسیار مؤثر واقع شود به عنوان مثال برنامه‌ریزان کلانشهر دنور، واقع در ایالت کلرادو، دست کم ۲۰ درصد انرژی تجدیدپذیر حاصل از پروژه‌های خورشیدی را برای ساکنان کم‌درآمد شهر مورد استفاده قرار دادند تا آن‌ها را از پرداخت هزینه‌های سنگین تامین الکتریسیته شهری رها کنند.

استقبال شهرهای آمریکا از انرژی تجدیدپذیر در دوران پساکرونا

استمرار توافقنامه‌های شهرهای آمریکایی در زمینه انرژی تجدیدپذیر در دوران پساکرونا

مقامات محلی در سراسر شهرهای آمریکایی، طی یک سال اخیر، مقدار زیادی انرژی تجدیدپذیر خریداری کرده‌اند و این در حالی اتفاق افتاده که شیوع بیماری کووید -۱۹ چه از نظر مالی یا جنبه‌های دیگر، برای آن‌ها مشکلات بسیاری در پی داشته است. بررسی نمونه اقدامات مدیران مختلف شهرهای سراسر کشور حاکی است که مقامات محلی و رسمی تمایل زیادی به مقابله با تغییرات آب و هوایی دارند. امضای توافقنامه‌های مهم به آن‌ها در رسیدن به اهداف کنترل اقلیم کمک زیادی می‌کند و این افراد را به استفاده بیشتر از پروژه‌های انرژی پاک سوق می‌دهد از سوی دیگر همکاری مقامات با خریداران محلی نیز در رسیدن موفقیت‌آمیز آنان به اهداف اقلیمی سهیم است و امکان انجام سریع‌تر پروژه‌های مربوط به انرژی پاک را فراهم می‌آورد. بدیهی است که دولت‌های محلی باید به اتخاذ این استراتژی‌های موفق استمرار بخشند تا شهرهایی سبزتر و پایدارتر برای دوران پساکرونا به وجود آورند.

استقبال شهرهای آمریکا از انرژی تجدیدپذیر در دوران پساکرونا

کد خبر 484418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.