رونق تولید در استان‌های شمالی قوانین خاصی می‌خواهد

رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان با بیان این که برای موفقیت در تولید ابتدا باید موانع و مشکلات پیش‌روی تولید کنندگان را رفع کرد، گفت: تولید کشور را از وابستگی نجات می دهد.

جواد نجار تمیزکار در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: امروز تحریم‌ها و فشارهایی که از طرف برخی کشورها بر ایران وارد می‌شود را می‌توان با تولید کالاهای با کیفیت جبران کرد تا علاوه بر رفع نیازهای داخلی، آن را به بسیاری بازارهای خارجی صادر کرد.

وی تصریح کرد: تولید در ایران همواره با موانع و مشکلات بزرگی مواجه بوده و یکی از مهمترین آنها تسهیلات بانکی است که باید در اعطای آن به تولید کننده تمهیدات بهتر و آسان‌تری از سوی مسئولان ذی‌ربط اتخاذ شود.

رئیس شورای شهر لاهیجان با بیان این که بانک‌ها برای کمک به رونق تولید نقش بسیار مهم و مؤثری دارند، اما با قوانین سخت و دشواری که اعمال می‌کنند نقش حمایتی آنها بسیار اندک می‌شود، تاکید کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت و بانک‌ها به جای انداختن توپ به زمین یکدیگر، هر کدام به سهم خودشان می‌توانند با ارائه تسهیلات لازم از تولید کننده حمایت و پشتیبانی کنند.

تمیزکار با بیان این که سازمان‌هایی مثل منابع طبیعی و محیط زیست نیز هنگام تأسیس یک کارگاه تولیدی با ایجاد موانعی برای سرمایه گذار و تولید کننده، آنان را از ادامه کار دلسرد و پشیمان می‌کنند، تصریح کرد: یکی از بزرگترین موانع تولید در گیلان و سایر استان‌های شمالی قوانین بسیار سفت و سخت دو سازمان مذکور برای تولیدات صنعتی بوده که همیشه تولید کنندگان این استان‌ها را با چالش جدی مواجه کرده است.

وی افزود: شرایط اقلیمی استان‌ها با یکدیگر متفاوت است به همین دلیل سازمان‌های منابع طبیعی و محیط زیست باید نسبت به موقعیت جغرافیایی مناطقی همچون استان‌های شمالی قوانین خاصی اعمال کنند تا تولید کنندگان بتوانند با موانع کمتری کارگاه تولیدی خود را تأسیس کنند.

رئیس شورای شهر لاهیجان تصریح کرد: دو سازمان مذکور باید با استفاده از کارشناسان مجرب و متخصص راهکارهای مناسبی برای رفع موانع تولید در استان‌های شمالی ایجاد کنند تا تولیدکنندگان بتوانند با اشتیاق و رغبت بیشتری کارگاه تولیدی خودشان را راه اندازی کنند زیرا با روشن کردن چراغ و به گردش درآوردن چرخ هر واحد تولیدی، می‌توان علاوه بر رفع بسیاری از نیازها و مشکلات کشور، اشتغال‌زایی بسیاری از جوانان تحصیل‌کرده را نیز فراهم کرد.

کد خبر 484404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.