قدرت عضلانی چه تاثیری بر بیماری کووید-۱۹ دارد؟

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که قدرت عضلانی مناسب، مدت زمان بستری شدن در بیمارستان به دلیل ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ابتلای بیماری کووید -۱۹ تأثیرات مختلفی بر افراد دارد. برخی افراد نوع شدید ابتلای این بیماری و تعدادی دیگر نوع خفیف آن را تجربه می‌کنند حتی گاهی اوقات برخی افراد به دلیل ابتلا به بیماری کووید -۱۹ جان خود را از دست می‌دهند در حالی که تعدادی از افراد دچار هیچ کدام از علائم این بیماری نمی‌شوند. افراد مسن و کسانی که به بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت و فشار خون بالا مبتلا هستند در معرض ابتلای نوع شدید بیماری کووید -۱۹ قرار دارند. افراد جوان و سالم نیز ممکن است به دلیل مبتلا شدن به بیماری کووید -۱۹ در بیمارستان بستری شوند

فاکتورهای دیگری مانند قدرت عضلانی و حجم عضله نیز بر میزان پیشروی بیماری تأثیر دارد. عضلات، ۴۰ درصد از وزن انسان را تشکیل می‌دهد و نقش مهمی در پاسخ ایمنی، تنظیم گلوکز خون و میزان متابولیسم بدن دارد. گروهی از محققان به منظور بررسی ارتباط بین قدرت و حجم عضلات بدن بر روند درمان  بیماری کووید -۱۹ مطالعه جدیدی انجام دادند.

آن‌ها برای نیل بدین هدف، قدرت و حجم توده عضلانی بدن ۱۹۶ فرد مبتلا به کرونا را با استفاده از اولترا سونوگرافی اندازه‌گیری کردند. نتایج بررسی‌ها نشان داد بیماران کرونایی که قدرت عضلانی بیشتری داشتند به طور متوسط ۷.۵ روز و دیگران تقریباً حدود ۹ روز در بیمارستان بودند. علاوه بر این افرادی که حجم عضله بیشتری داشتند به طور متوسط ۷.۷ روز در بیمارستان بستری بودند در حالی که این عدد برای افرادی که حجم عضله کمتری داشتند ۱۰.۸ روز بود.

به طور کلی می‌توان نتیجه گرفت بیماران کرونایی که حجم و قدرت عضلانی بیشتری دارند مدت زمان کمتری در بیمارستان بستری خواهند شد. نتایج این مطالعات نشان می‌دهد که حجم عضله پایین باعث می‌شود افراد در معرض ابتلای انواع سرطان‌ها قرار بگیرند این موضوع در مورد بیماری کووید -۱۹ نیز صدق می‌کند. لازم است در این زمینه مطالعات بیشتری بشود تا نتایج به دست آمده تأیید شود.

نتایج این مطالعه در مجله medRxiv منتشر شده است.

کد خبر 484398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.