ایران نفتکش کره جنوبی را در آینده نزدیک آزاد می‌کند

خبرگزاری یونهاپ به نقل از یک منبع دیپلماتیک گفت: ایران احتمالا قصد دارد نفتکش توقیف شده کره جنوبی را در آینده نزدیک آزاد کند.

به گزارش ایمنا، خبرگزاری یونهاپ مدعی شد که ایران احتمالاً قصد دارد نفتکش توقیف شده کره جنوبی و کاپیتان آن را «در آینده نزدیک» آزاد کند و اشاره کرد که «پیشرفت چشمگیری» در مذاکرات برای پایان دادن به توقیف تقریباً سه ماهه این نفتکش وجود داشته است.

در اوایل ماه ژانویه، ایران نفتکش MT Hankuk chemi و گروه ۲۰ نفری آن را به دلیل آلودگی نفتی توقیف کرد. در ماه فوریه، مقامات ایرانی موافقت کردند که تمام دریانوردان این نفتکش را آزاد کنند به جز کاپیتان که برای مدیریت کشتی مورد نیاز بود.

مشخص نیست که چرا ایران موافقت کرده است این کشتی و کاپیتان آن را آزاد کند اما ظاهراً طبق گمانه زنی‌ها، تهران و سئول در پرداختن به درخواست ایران مبنی بر آزادسازی پول بلوکه شده‌اش به میزان ۷ میلیارد دلار تحت تحریم‌های آمریکا در بانک کره جنوبی پیشرفت حاصل کرده‌اند.

دو کشور درباره چگونگی آزادسازی بخشی از پول ایران از طریق کانال تجارت بشردوستانه سوئیس که برای تسهیل واردات کالاهای بشردوستانه به ایران طراحی شده، در حال مذاکره بوده‌اند.

بر اساس این گزارش، ادعای این منبع دیپلماتیک در حالی مطرح می‌شود که مقامات و منابع رسمی ایران هنوز این موضوع را رد یا تأیید نکرده‌اند.

منبع: ایسنا

کد خبر 484348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.