پل‌های فردوسی و سردار شهید عرب در اصفهان به رنگ آبی در می‌آید

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: امشب برای حمایت از بیماران اوتیسمی پل‌های فردوسی و سردار شهید عرب همچنین نورپردازی درختان بلوار فیض اصفهان به رنگ آبی برجسته می‌شود.

حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مجمع عمومی سازمان ملل متحد در ۱۸ دسامبر سال ۲۰۰۷ قطعنامه‌ای را به تصویب رساند؛ این قطعنامه اعلام می‌کند که روز دوم آوریل (مصادف با ۱۳ فروردین در ایران) به عنوان روز جهانی آگاهی از اوتیسم (WAAD)است.

وی با بیان اینکه رنگ آبی به عنوان نماد رنگ اوتیسم انتخاب شده است، افزود: این رنگ (Light It Up Blue) نمایانگر حمایت از مبتلایان و توجه ویژه به نیازهای آنها است؛ گرچه این افراد ارتباط سختی با دنیای خارج دارند، اما طور دیگری مهربان هستند و چون رفتارهای تکراری را دوست دارند لذا این مهربانی را در دل‌های آبی آسمانی‌ِ خود تکرار می‌کنند.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان ادامه داد: به‌منظور شرکت همه کشورها در کمپین جهانی افزایش آگاهی از اوتیسم، در شب سیزده فروردین (دوم آوریل) و به جهت جلب توجه افکار عمومی و برای حمایت از افراد دارای این اختلال، بناها و ساختمان‌های مشهور و مهم در تمامی کشورهای دنیا به مناسبت این روز با نور آبی تزئین و نورپردازی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از همین رو امشب برای حمایت از بیماران اوتیسمی پل‌های فردوسی و سردار شهید عرب همچنین نورپردازی درختان بلوار فیض اصفهان به رنگ آبی برجسته می‌شود.

امیری با بیان اینکه در روز جهانی آگاهی از اوتیسم می‌توان نقشی در جهت تغییر برخوردها نسبت به افراد دارای اوتیسم و به رسمیت شناختن حقوق آنها نسبت به مطالبه حقوقشان و تصمیم‌گیری آنها درباره زندگی‌شان مطابق با خواسته‌هایشان بازی کرد، گفت: می‌توان با شناخت بیشتر از اوتیسم، افراد اوتیستیک و خانواده‌های آنان را بیشتر درک کنیم زیرا روح مهربان آنان به درک، عشق، آموزش و حمایت نیاز دارد.

کد خبر 484295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.