پس از واکسن زدن هنوز امکان انتقال ویروس کرونا به دیگران وجود دارد؟

واکسن‌های کنونی تایید شده اثربخشی بالایی در جلوگیری از دچار شدن افراد به بیماری وخیم کووید-۱۹ دارند.

به گزارش ایمنا، افراد واکسن‌زده گرچه ممکن است دچار بیماری نشوند، اما ممکن است بدون داشتن علائم دچار عفونت کروناویروس شوند. کارشناسان معتقدند واکسن‌ها همچنین احتمال انتشار ویروس کرونا را از افراد واکسن‌زده به دیگران کاهش می‌دهند.

افرادی که واکسن زده‌اند، بهتر می‌توانند عفونت ویروس در بدنشان را کنترل کنند، بنابراین احتمال انتقال ویروس از آنها به دیگران به مقدار زیادی کاهش می‌یابد.

از جمله شواهدی که در تأیید این نظر می‌توان آورد این است: بررسی نشان می‌دهند در افرادی که با وجود واکسن زدن دچار عفونت با ویروس کرونا شده‌اند، نسبت به افراد واکسن‌نزده دچار عفونت، شمار کمتری از ویروس در بینی‌شان دارند و در نتیجه احتمال انتقال ویروس از آنها به دیگران کمتر می‌شود.

هم اکنون یک بررسی در دانشجویان کالج در آمریکا در حال انجام است که در آن به طور روزانه از افراد آزمایش کرونا با گرفتن نمونه از ترشحات بینی انجام می‌شود تا دقیقاً معلوم شود آیا واکسن زدن از انتقال ویروس کرونا به دیگران هم جلوگیری می‌کند یا نه.

البته با توجه به اینکه هنوز در این مورد به طور قطع نمی‌توان سخن گفت و همچنین ظهور گونه‌های جدید واگیرتر کروناویروس، افراد واکسن‌زده هنوز باید ماسک بزنند و فاصله اجتماعی در مکان‌های عمومی رعایت کنند. همچنین افراد واکسن‌زده هنگام ملاقات با افراد واکسن‌نزده که به علل دارا بودن بیماری زمینه‌ای در معرض خطر دچار شدن به بیماری شدید کووید -۱۹ هستند، باز هم باید این احتیاطات بهداشتی را انجام دهند.

عوامل دیگری هم بر احتمال انتشار ویروس از افراد واکسن‌زده به دیگران مؤثر هستند، از جمله میزان واکسن زدن در جامعه و اینکه آیا شیوع محلی مداوم در حال افزایشی وجود دارد یا نه.

منبع: همشهری آنلاین
کد خبر 484259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.