آژانس: ایران غنی سازی اورانیوم در آبشار چهارم سانتریفیوژهای نسل جدید را آغاز کرد

آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارشی اعلام نمود در نطنز، ایران چهارمین آبشار سانتریفیوژهای نسل جدید را برای غنی سازی اورانیوم در یک کارخانه زیرزمینی را راه اندازی کرده است.

به گزارش ایمنا رویترز با استناد به گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش داد که ایران چهارمین آبشار سانتریفیوژهای نسل جدید را برای غنی سازی اورانیوم در یک کارخانه زیرزمینی در نطنز را راه اندازی کرده است.

در این گزارش آمده است: "آژانس در تاریخ ۳۱ مارس ۲۰۲۱ تاکید کرد که در کارخانه غنی سازی سوخت نظنز، ایران تأمین UF6 طبیعی (هگزا فلوراید اورانیوم) به آبشار چهارم سانتریفیوژهای 174 IR-2m را آغاز کرده است."

همچنین یادآور می‌شود که ایران دو آبشار سانتریفیوژ IR-2m دیگر نصب کرده است، اما از آنها برای غنی سازی استفاده نکرده است.

پیش از این، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی گفت: در تاریخ ۱۵ مارس ۲۰۲۱ (۲۵ اسفند) آژانس تایید کرده که ایران گازدهی به آبشار ۱۷۴ سانتریفیوژهای IR-۴ را که پیش‌تر در سایت غنی سازی اورانیوم با گاز هگزا فلوراید اورانیوم یو اف ۶ نصب کرده بود را آغاز کرده است.

آژانس اتمی همچنین گزارش می‌دهد، ایران اعلام کرده است که اکنون قصد دارد آبشار دیگری از سانتریفیوژهای IR-۴ را در سایت غنی سازی اورانیوم (FEP) نصب کند اما نصب آن آبشار هنوز آغاز نشده است.

منبع: اسپوتنیک

کد خبر 484220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.