سفر رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان به ترکیه با دستور کار امنیت منطقه

رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان در سفر رسمی به ترکیه و دیدار با مقام‌های نظامی و دفاعی این کشور درخصوص همکاری‌های امنیتی، تحولات منطقه، مبارزه با تروریسم و وضعیت افغانستان رایزنی کرد.

به گزارش ایمنا، روابط عمومی ارتش پاکستان روز پنجشنبه از سفر رسمی ژنرال «ندیم رضا» به آنکارا و دیدارهای وی با ژنرال «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و فرماندهان قوای سه گانه این کشور خبر داد.

ژنرال پاکستانی طی گفت‌وگوهای خود با مقام‌های نظامی و دفاعی ترکیه در خصوص تعمیق همکاری‌های امنیتی دو کشور، مناسبات دفاعی، بررسی تحولات منطقه و وضعیت افغانستان بحث و تبادل نظر کرد.

پاکستان روابط نزدیکی با ترکیه دارد و همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های سیاسی، نظامی، امنیتی و همچنین دریایی همواره مورد توجه طرفین قرار دارد.

اسلام‌آباد و آنکارا مواضعی همسو در زمینه تحولات منطقه و جهان دارند. وزارت امور خارجه پاکستان ۲۶ آذرماه ۱۳۹۹ با ابراز نگرانی و یکجانبه خواندن تحریم آمریکا علیه ترکیه گفت: اسلام‌آباد مخالف اقدامات اجباری علیه هر کشوری است.

بر اساس این گزارش، رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان از صنایع هوافضای ترکیه بازدید کرد و در حاشیه این سفر عالی‌ترین نشان نظامی ترکیه موسوم به "لژیون شایسته" نیز به ژنرال ندیم رضا اعطا شد.

طرفین طیف گسترده‌ای از اقدامات دو کشور برای افزایش همکاری در زمینه تولیدات دفاعی را بررسی و بر تعهد خود برای تقویت بیشتر روابط تأکید کردند.

ارتش پاکستان ۲۱ بهمن سال گذشته میزبان تمرین مشترک نظامی با ترکیه بود. رزمایش مشترک نیروهای ویژه دو کشور موسوم به 'اتاترک -۱۱' به مدت ۳ هفته در شمال غرب پاکستان برگزار شد.

منبع: ایرنا
کد خبر 484213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.