نمی‌توان اپیدمی کرونا را تنها با تعطیلی مدیریت کرد

رییس کمیته کشوری اپیدمیولوژی کرونا گفت: تنها با بستن و تعطیلی نمی‌شود اپیدمی کرونا را که معلوم نیست تا چه زمانی ادامه خواهد داشت، مدیریت کرد. باید روش‌هایی جایگزین‌ اندیشیده شوند تا مسیر زندگی توام با این بیماری هموار شود.

به گزارش ایمنا، حمید سوری اپیدمیولوژیست روز پنجشنبه در یادداشتی اظهار کرد: باید گزینه‌های متفاوتی برای ادامه کار گروه‌های مختلف برنامه ریزی و اجرا شود تا به کنترل بیماری نائل شویم. شاید استفاده از فناوری‌های نوین و تجارت دیجیتال یکی از گزینه‌ها در این زمینه باشد.

حدود ۱۴ ماه است که تعدادی از کارمندان دولت ۵۰ درصد روزهای کاری کار نکرده اند، آموزش با مشکل جدی همراه است و کسبه مشکلات زیادی دارند. معنای این عبارات دست برداشتن از پروتکل‌های پیشگیرانه یا معامله کردن جان مردم با معیشت و اقتصاد نیست بلکه باید گروه‌های مختلف با محاسبه دقیق جایگزین‌های منطقی، مسیر زندگی توأم با اپیدمی کرونا را هموار کنند.

آنچه در رابطه با اپیدمی کرونا در کشور مشاهده می‌شود، مطابق با الزامات علمی یا با نظر موافق کمیته کشوری اپیدمیولوژی کووید - ۱۹ و حتی وزارت بهداشت نیست که از جمله آن می‌توان به سفرهای نوروزی امسال اشاره کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۴ بیمار کووید ۱۹ جان خود را بر اثر کرونا از دست داده اند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۶۲ هزار و ۷۵۹ نفر در کشور رسیده است.

سیما سادات لاری اعلام کرد: از چهارشنبه دیروز تا امروز پنجشنبه ۱۲ فروردین و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۱ هزار و ۷۵۰ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۳۷۱ نفر از آنها بستری شدند.

وی افزود: مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به یک میلیون و ۸۹۷ هزار و ۳۱۴ نفر رسید.

منبع: ایرنا

کد خبر 484204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.