خواص درمانی انجیر سیاه/ دیابتی ها زیاد توت خشک نخورند

لزوم پرهیز از خوردن ترشی در شب، تاثیر مصرف روزانه گوشت فرآوری شده بر زوال عقل، خواص درمانی انجیر سیاه، درمان‌های خانگی خوردن خربزه و عسل، ۱۳ گیاه معروف هضم کننده های طبیعی و پرهیز دیابتی از خوردن زیاد توت خشک را در بسته خبری سلامت ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نتایج یک مطالعه مشاهده‌ای نشان می‌دهد که مصرف ۲۵ گرم گوشت فرآوری شده در روز با افزایش ۴۴ درصدی خطر ابتلاء به زوال عقل مرتبط است، این مطالعه ارتباط بین خوردن گوشت‌های قرمز فرآوری نشده مانند گوشت گاو، گوشت خوک و گوساله و کاهش خطر ابتلاء به زوال عقل را نشان داد.

به نظر نمی‌رسد که ژن موسوم به آلل APOE ε۴، که ۳ تا ۶ برابر خطر ابتلاء به زوال عقل را در فرد افزایش می‌دهد، بر رابطه بین رژیم غذایی و این عارضه مغزی تأثیر بگذارد، افراد مبتلا به زوال عقل دارای مشکلاتی در زمینه حافظه، توجه، تفکر و استدلال هستند که در فعالیت‌های روزمره شأن اختلال ایجاد می‌کند. این مشکلات شناختی بخشی از روند معمول پیری نیستند.

مطالعه جدید محققان دانشگاه لیدز در بریتانیا نشان می‌دهد بین مصرف گوشت فرآوری شده و افزایش ریسک ابتلاء به زوال عقل ارتباط وجود دارد، گوشت‌های فرآوری شده شامل محصولاتی مانند سوسیس، کالباس و سالامی و گوشت گاو نمک سودشده است، گوشت قرمز ممکن است تأثیر حفاظتی در مقابل زوال عقل داشته باشد.

خواص درمانی انجیر سیاه/ دیابتی ها زیاد توت خشک نخورند

درمان‌های خانگی خوردن خربزه و عسل

مخلوط شدن عسل و خربزه در معده باعث می‌شود که بعضی از ترکیبات این دو ماده با هم واکنش بدهند و ماده حاصل از این واکنش یک ماده سفت است که خیلی دیر هضم می‌شود و فشار زیادی را به دستگاه گوارش وارد می‌کند و باعث ایجاد دل دردهای شدیدی می‌شود، ممکن است برای یک نفر خوردن عسل و خربزه هیچ مشکلی ایجاد نکند و برای شخص دیگر باعث دل دردهای خیلی شدید و اورژانسی شدن فرد بشود.

اگر اتفاقی و یا نادانسته عسل و خربزه را با هم خوردید و دچار دل درد شدید به پزشک مراجعه کنید و اگر به پزشک دسترسی ندارید اگر می‌توانید با فروبردن انگشت در حلق آن را برگردانید، این کار را بکنید. خوردن عرقیجاتی مثل عرق نعناع و عرق پونه هم برای رفع دل درد خیلی مؤثر هست، خوردن آب انار ترش هم از جمله درمان‌های خانگی خوردن خربزه و عسل هست.

دیابتی‌ها زیاد توت خشک نخورند

افراد دیابتی به منظور پیشگیری از افزایش قند خون‌شان معمولاً پرهیزهای زیادی می‌کنند که یکی از آن‌ها استفاده از توت خشک به جای قند در نوشیدن چای است. قند موجود در توت، سوربیتول است که با اینکه برای کبد بسیار مفید است به دلیل اینکه بخشی از قند سوربیتول از متابولیزه شدن توسط کبد اصطلاحاً فرار می‌کند و وارد خون می‌شود، اهمیت بسیاری در بیماران دیابتی دارد چرا که سوربیتول می‌تواند وارد فضای خلفی عدسی چشم شود و به دلیل دارا بودن بار اسمزی بالا، موجب افزایش فشار داخل کره چشم شود.

افرادی که در مراحل پیشرفته بیماری دیابت هستند در معرض کاتاراکت و فشار داخل چشمی قرار دارند. این تصور که توت و کشمش از قند و شکر بسیار سالم‌تر است منجر به این سو تفاهم شده که می‌توان به هر میزان دلخواه توت و کشمش به جای قند و شکر مصرف کرد.

توت با وجود اینکه سالم‌تر از قند و شکر است نباید بدون حساب و کتاب باشد. اصولاً مصرف قندهای ساده در بیماران دیابتی نباید از ۵ درصد کل کالری رژیم بیشتر باشد. در این میان منکر نیستیم که به جای قند و شکر (با رعایت سقف حداکثر ۵ درصد کالری)، همان بهتر که از میوه‌های خشک شده مانند کشمش استفاده کرد چرا که کشمش سوربیتول کمتری نسبت به توت دارد و به کاتاراکت و فشار داخل چشم در بیماران دیابتی کاری ندارد.

خواص درمانی انجیر سیاه/ دیابتی ها زیاد توت خشک نخورند

۱۳ گیاه معروف هضم کننده‌های طبیعی

استرس‌های روزمره، سبک زندگی بی‌تحرک و عادات غذایی ناسالم مثلاً بی‌نظمی زمان وعده‌های غذایی، پُرخوری کردن یا با عجله غذا خوردن باعث می‌شوند سیستم گوارش ما عملکرد مناسبی نداشته باشد و سلامت آن به خطر بیفتد، در نتیجه با علائمی مانند نفخ، گاستریت، بدهضمی، شکم‌درد و اسهال و دیگر مشکلات گوارشی روبه رو خواهیم شد.

گوارش نقش بسیار قابل توجهی در تعیین سالم یا ناسالم بودن بدن انسان دارد، ۱۳ گیاه دانه‌های رازیانه، زیره، تخم شنبلیله، دانه هل، زنجبیل، زردچوبه، میخک، دارچین، فلفل سیاه، گودوچی، مالاکی، آشواگاندا یا جینسینگ هندی و سیر در طب آیورودیک گفته می‌شود می‌توانند در تقویت فرایند گوارش بسیار خوب عمل کنند.

خواص درمانی انجیر سیاه

طبع انجیر سیاه از نظر طب سنتی گرم و تر است، یکی از مهمترین خواص انجیر سیاه، کمک به استحکام و سلامت استخوان‌ها، پیشگیری و کمک به درمان آرتروز و ناراحتی‌های مفاصل است. مصرف انجیر سیاه خاصیت سم زدایی فوق‌العاده‌ای داشته و برای رفع اختلالات جریان خون مفید است.

انجیر دارای خاصیت ملین است و یکی از بهترین راه‌های درمان خانگی یبوست بوده و به پاکسازی روده‌ها کمک می‌کند، از بین بردن تهوع بارداری و تأمین مواد مغذی مورد نیاز جنین از خواص انجیر خشک و تر است و از این رو مصرف خشک و تازه این میوه برای مادران باردار بسیار مفید است.

انجیر ادرارآور است، تعریق را زیاد می‌کند و به همین دلیل برای کاهش حرارت بدن و تشنگی مفید است، انجیر سیاه مقادیر زیادی آهن و ویتامین C دارد و از این رو مصرف آن برای درمان کم خونی ناشی از فقر آهن بسیار مفید است.

قند انجیر سیاه کاملاً طبیعی و مقوی است و از افت قند افراد جلوگیری می‌کند، اشخاص لاغر که قصد دارند وزن خود را افزایش دهند، می‌توانند از این میوه استفاده کنند، به طور کلی مصرف انواع انجیر ضعف عمومی بدن را برطرف و باعث تقویت قوای جسمانی می‌شود.

سیاه به دلیل دارا بودن دانه‌های ریز، باعث تقویت معده و روده می‌شود، وجود گوگرد در انواع انجیر باعث تقویت و رشد موها شده، از ریزش مو جلوگیری و برای درمان شوره سر نیز مفید است، از دیگر خواص انجیر سیاه خاصیت نرم‌کنندگی سینه و کمک به درمان خانگی سرما خوردگی و سرفه است.

خواص درمانی انجیر سیاه/ دیابتی ها زیاد توت خشک نخورند

خوردن ترشی در شب ممنوع است

استفاده بیش از حد از ترشی و مصرف آن با برخی غذاها می‌تواند برای بدن مضر باشد، مصرف ترشی در شب سبب کاهش کلسیم بدن می‌شود و عوارضی مثل پوکی استخوان به همراه دارد، مصرف زیاده از حد و غیراصولی ترشیجات نه‌تنها مفید نیست بلکه می‌تواند منبع بیماری‌ها و امراض مختلف در مصرف‌کنندگان آن شود.

مصرف ترشیجات از اصول مهمی برخوردار است، برای هر غذایی باید ترشیجات متناسب با آن غذا را انتخاب کرد چون ترشیجات اگر به‌درستی انتخاب نشوند، نه تنها مفید واقع نمی‌شوند بلکه می‌توانند تأثیرات منفی روی خوراکیها داشته باشند.

از خوردن ترشی کلم و گل کلم و هفتابیجار که همه این موارد به‌خودی خود نفخ ایجاد می‌کنند، همراه با غذاهای نفاخ از جمله خوراک لوبیا و دیزی آبگوشت پرهیز کنید همراهی این ترشیجات با این‌گونه غذاها مراتب نفخ معده و روده را فراهم می‌آورند.

از خوردن ترشی بادنجان و لیته همراه با غذاهای دیرهضم باید پرهیز کرد، از جمله این غذاها می‌توان کباب جگر سیاه، ماهی، تخم‌مرغ نیمرو و سایر غذاهای دیرهضم و کثیف صالح الکیموس یا ردی الکیموس را نام برد.

از خوردن هر نوع ترشی به‌جز رب نارنج یا آب نارنج همراه با ماهی پرهیز شود، خوردن ترشیجات با ماهی باعث ضعف کبد و سو مزاج کبدی شده و شرایط را برای بیماری‌های سیستم ایمنی از جمله MS، ویتیلیگو (برص)، گیلن باره فراهم می‌آورد.

کد خبر 484200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.