نقش مدیریت شهری در ارتقای صنعت گردشگری چیست؟

یک کارشناس برنامه ریزی شهری گفت: مهم‌ترین نقطه ضعف در صنعت گردشگری بعضی شهرها این است که یکپارچگی بین مدیران شهری و مدیران گردشگری وجود ندارد.

پریوش اورکی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اگر بخواهیم شهری در همه ابعاد گردشگری پیشرفت داشته باشد باید شبکه مدیریتی را یکپارچه سازی کنیم.

وی افزود: یعنی در این راه به غیر از مسئولان گردشگری مدیران شهری نیز نقش مهمی در یکپارچه سازی مدیریت برای ارتقای کیفیت صنعت گردشگری، خواهند داشت.

این کارشناس برنامه ریزی شهری گفت: مدیریت شهری می‌تواند هر سال با ساماندهی به کالبد و مناظر، زیبایی فضای شهری را افزایش دهد تا گردشگران اشتیاق به دیدار دوباره شهر را داشته باشند.

اورکی تصریح کرد: برای مثال پارک‌ها و فضای سبز شهری را با المان‌هایی که می‌تواند برای گردشگران جذاب‌تر باشد مهیا کنند و یا با رونق دادن به فضاهای توریستی قدیمی جاذبه گردشگری خوبی را برای شهر ایجاد کنند.

وی تاکید کارد: باید به فضاهایی که پتانسیل کافی را برای گردشگری دارد ارزش دهند تا در این راستا صنعت گردشگری ارتقا پیدا کند و منابع درآمدزایی در شهر بیشتر شود.

این کارشناس برنامه ریزی شهری افزود: مهم‌ترین نقطه ضعف در صنعت گردشگری بعضی شهرها این است که یکپارچگی بین مدیران شهری و مدیران گردشگری دیده نمی‌شود.

وی گفت: برخی مدیران خود را تنها مسئول فعالیت‌هایی که مربوط به شهرداری است می‌دانند و از همکاری با مدیران گردشگری خود داری می‌کنند.

اورکی با بیان اینکه بعضی شهرها از نظر اقتصادی بودجه کافی برای ایجاد تغییرات ندارند، خاطرنشان کرد: شهرهایی با بودجه‌های اندک ترجیح می‌دهند تا به مشکلات و مسائل اصلی شهر بپردازند و از رفع موانع در گردشگری چشم‌پوشی می‌کنند؛ اما توسعه صنعت گردشگری می‌تواند منبع در آمد پایداری شود تا بتواند مشکلات شهری را رفع کند.

کد خبر 484111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.