بیماران کرونایی مبتلا به زوال عقل با چه مشکلاتی روبه رو می‌شوند؟

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که بیماران کرونایی مبتلا به زوال عقلی، بیش از دیگران در معرض عوارض این بیماری و مرگ و میرناشی از آن قرار می‌گیرند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، تعدادی از بیماران کرونایی مبتلا به زوال عقلی، علائمی مانند احساس گیجی و هذیان گویی را تجربه کردند. حتی برخی از افرادی که به علائم خفیف بیماری کووید -۱۹ مبتلا بودند نیز از این علائم رنج می‌بردند. هذیان گویی و احساس گیجی جزو نشانه‌های رایج بیماران سالمند مبتلا به انواع عفونت‌ها مانند ذات الریه، آنفلوآنزا و عفونت‌های دستگاه ادراری محسوب می‌شود.

گروهی از پژوهشگران به منظور بررسی علائمی مانند احساس گیجی و هذیان گویی در بیماران کرونایی مبتلا به زوال عقلی، مطالعه جدیدی انجام دادند. نتایج بررسی‌ها نشان داد که بیش از ۳۶ درصد بیماران کرونایی مبتلا به زوال عقلی، هذیان گویی را تجربه کردند، در حالی که کمتر از ۱۲ درصد بیماران کرونایی که به زوال عقل مبتلا نبودند، دچار این مشکل شدند. علاوه بر این محققان متوجه شدند که احساس گیجی نیز جزو علائم بیماری کووید -۱۹ است و بیشتر بیماران کرونایی مبتلا به زوال عقلی که در بیمارستان بستری هستند این عارضه را تجربه می‌کنند.

یافته‌های جدید نشان داد بیماران کرونایی مبتلا به زوال عقلی، کمتر از کسانی که به زوال عقلی مبتلا نبودند، علائمی مانند تنگی نفس، دردهای عضلانی، لرز، حالت تهوع یا سردرد را تجربه کردند. البته نمی‌توان گفت که این نتیجه‌گیری قطعاً درست است، زیرا افراد مبتلا به زوال عقلی به دلیل مشکل فراموشی نمی‌توانند علائم کووید -۱۹ را به صورت کامل و دقیق گزارش دهند. لازم است در این زمینه مطالعات بیشتری صورت بگیرد تا نتایج به دست آمده تأیید شود.

نتایج این مطالعه در مجله Alzheimer's Disease منتشر شده است.

کد خبر 484099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.