رونالدو سایه به سایه به دنبال شهریار فوتبال ایران!

کریس رونالدو فوق ستاره تیم ملی فوتبال پرتغال، با گلزنی در دیدار شب گذشته برابر لوکزامبورگ در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، حالا فقط شش گل نیاز دارد تا رکورد ۱۰۹ گل علی دایی را بشکند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بدون شک کریستیانو رونالدو در بین علاقه مندان به فوتبال به عنوان یک سمبل برای رسیدن به قله‌ی موفقیت شناخته می‌شود. او از یک بچه‌ی لاغراندام در شهر شهر "فونچال" پرتغال تبدیل شد به یکی از بزرگان تاریخ فوتبال و برای این هدف مسیر سختی را طی کرد.

عاشقان فوتبال که طرفدار او نیستند نشانه‌هایی از غرور را در حرکات او می‌بینند. اما کسانی که عاشق کریس هستند او را درک می‌کنند. طرفداران ستاره پرتغالی، نام کریس برایشان یعنی نماد سخت کوشی یعنی تمام آن شب و روزهای سختی که او تلاش کرد تا خودش را بهتر کند.

کریس کسی است که برنده‌ی پنج توپ طلا شده، پنج لیگ قهرمانان اروپا را برده، با سلسائوی اروپا جام ملت‌ها را فتح کرده و کلی جوایز تیمی و فردی کسب کرده است. رونالدو کسی بود که در کنار لیونل مسی بیش از یک دهه افتخار آفرینی کرد و هنوز هم در سن ۳۵ سالگی رکورد جا به جا می‌کند.

ستاره‌ی پرتغالی در منچستر سر الکس چهره شد و با نمایش‌های جذابش کاری کرد که فرگوسن پیراهن بکهام را به او داد تا بپوشد. رونالدو در رئال اسطوره شد و در یووه سال‌های پایانی فوتبالش را سپری می‌کند.

کریس اما در عرصه ملی هنوز سیراب نشده او تنها کسی است که در ۳۵ سالگی برای رسیدن به رکورد آقای گلی جهان برای علی دایی دردسرساز شده و چیزی نمانده که به هدفش برسد. او در پیراهن ملی ۱۰۳ گل زده و اعلام کرده بعد از پایان جام جهانی ۲۰۲۲ قطر دیگر ملی پوش نخواهد بود.

تا جام جهانی قطر، یک یورو و کلی دیدار دوستانه پیش روی کریس رونالدو است تا رکورد خیره کننده علی دایی را بشکند. البته او در دو دیدار قبلی فیفادی اخیر برابر آذربایجان صربستان در باز کردن دروازه حریف بدشانس بود اما شب گذشته برابر لوکزامبورگ گلزنی کرد حالا برای عبور از شهریار فوتبال ایران فقط ۶ گل نیاز دارد.

در دنیای فوتبال، بزرگانی مثل مسی و مارادونا به خاطر استعداد ذاتی‌شان ستایش می‌شوند اما برای کسانی که استعداد و توانایی معمولی دارند و می‌خواهند به موفقیت دست پیدا کنند بدون شک یک الگو وجود دارد؛ "کریستیانو رونالدو."

او مردی بود که قطعه قطعه پله‌های مسیر موفقیت خودش را با دست‌های خودش ساخت تبدیل به شخصیتی شد که تمام عاشقان فوتبال نام او را به عنوان سمبل تلاش و پشتکار به ذهن سپرده اند، مردی که از صفر تا صد راه موفقیت را با تلاش مضاعف خودش طی کرده است.

کد خبر 484049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.