ایجاد شور و نشاط اجتماعی در دل محلات منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان

رئیس اداره فرهنگی اجتماعی منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان به تشریح برنامه های نوروزی در تمام محلات این منطقه پرداخت.

به گزارش ایمنا، اکرم قپانچی در تشریح برنامه‌های نوروزی منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان اظهار کرد: ۱۲ عنوان برنامه نوروزی با هدف ایجاد شور و نشاط اجتماعی و تقویت روحیه شهروندان و کاهش استرس و اضطراب ناشی از کرونا در سال جدید در ۱۰ محله منطقه برنامه‌ریزی شد.

وی افزود: اجرای هر یک از این برنامه‌ها به منظور توسعه فرهنگ گردشگری محلی و ترویج آئین‌های مرتبط با نوروز و آئین‌های کهن محلی بوده که با توجه به شرایط کرونایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی در حال برگزاری است.

وی تصریح کرد: برنامه‌ها بیشتر در قالب کارناوال شادی با عناوین عمو نوروز، سفره هفت سین، گروه عروسک‌های آوازه دوره گرد در دل محلات و ایجاد پویش شور آشتی و مانور شهری "حال ما خوب می‌شود" اجرا شد.

قپانچی با اشاره به تقارن ایام نوروز با اعیاد شعبانیه ادامه داد: برنامه "منتظران بهار" در سطح محلات منطقه اجرا شد که شامل سرودخوانی و مولود خوانی و اجرای مسابقه و اهدای جوایز بود.

رئیس اداره فرهنگی اجتماعی منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان با اشاره به اجرای برنامه "عید در عید" با مشارکت پایگاه بسیج محلات و کانون فرهنگی مساجد در میدان نگین، پارک آزادگان و جنب مسجد انسیه حورا اظهار کرد: در مکان‌های انتخاب شده، غرفه نمایشگاهی با موضوع مهدویت برپا شد که برای قشر کودک و نوجوان بسیار جذاب بود.

وی با اشاره به اجرای برنامه "کودکان مهدوی" ویژه کودکان محمود آباد نیز گفت: اجرای برنامه سه شنبه مهدوی در پارک ملک شهر با استقبال خوب مردم مواجه شد و سه روز متوالی نیز به انجام رسید.

وی گفت: برگزاری مسابقه کتابخوانی با محوریت مهدویت به صورت مجازی از دیگر برنامه‌های ویژه نیمه شعبان بود که با هدف تقویت معرفت دینی و شناخت بهتر فرهنگ انتظار در فرهنگسراهای سطح منطقه برگزار شد.

قپانچی خاطرنشان کرد: منطقه ۱۲ شهرداری در ایام نوروز به صورت ایستگاهی ثابت و سیار دایر بود که با در برگرفتن ۵۰ هزار مخاطب و پوشش در ۱۰ محله و اجرای برنامه این منطقه سعی بر ایجاد لحظات شاد برای اهالی منطقه داشت.

کد خبر 484029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.