ژاپن تحریم های کره شمالی را دو سال دیگر تمدید کرد

دولت ژاپن اعلام کرد تصمیم گرفته است برای دو سال دیگر تحریم های خود علیه کره شمالی را تمدید کند. قرار بود دو مورد از این تحریم ها، ممنوعیت کامل تجارت و ممنوعیت پهلوگیری کشتی های ثبت شده در کره شمالی در بنادر ژاپنی، در ۱۳ آوریل سال جاری (۲۴ فروردین) پایان یابند.

به گزارش ایمنا توکیو از سال ۲۰۰۶ در پاسخ به آزمایش‌های هسته‌ای و پرتاب موشک‌های بالستیک کره شمالی علیه این کشور تحریم‌های یک جانبه ای اعمال کرده است.

قرار بود دو مورد از این تحریم‌ها، ممنوعیت کامل تجارت و ممنوعیت پهلوگیری کشتی‌های ثبت شده در کره شمالی در بنادر ژاپنی، در ۱۳ آوریل سال جاری (۲۴ فروردین) پایان یابند.

اما ژاپن اعلام کرد با توجه به عدم پیشرفت در مسائلی مانند برنامه‌های توسعه هسته‌ای و موشکی کره شمالی و وضعیت شهروندان ربوده شده ژاپنی توسط ماموران کره شمالی در دهه سال‌های ۱۹۷۰ و ۸۰ ژاپن تصمیم گرفت این تحریم‌های سختگیرانه را تمدید کند.

پیونگ یانگ هفته گذشته دو موشک بالستیک شلیک کرد که با واکنش توکیو و سئول مواجه شد.

هدف از وضع این محدودیت قطع منابع مالی کره شمالی برای تامین برنامه‌های هسته‌ای و موشکی عنوان شده است.

در عین حال دولت توکیو در ذیل تحریم‌های مالی قبلی که برای دو سال دیگر تمدید شده، تبصره‌ای را نیز برای کمک‌های بشردوستانه به کره شمالی قرار داده که بر مبنای آن ارسال مبالغ زیر ۱۰۰ هزار ین (حدود ۸۸۰ دلار آمریکا) به این کشور مانعی نخواهد داشت.

منبع: ایرنا
کد خبر 484002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.