اجرای ۸۸ درصدی برنامه اشتغال ۹۹ / بازگشت ۱۴۰۰ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: برنامه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اشتغالزایی برای ۲۷ هزار نفر با راه‌اندازی واحدهای راکد بوده، اما تا میانه اسفند ماه ۹۹ این امر برای ۲۳ هزار و ۸۷۰ شغل محقق شد.

به گزارش ایمنا، علی رسولیان، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به استقرار بیش از ۴۶ هزار و ۸۲۲ واحد صنعتی کوچک و متوسط در شهرک‌ها و نواحی صنعتی که بیش از ۸ هزار و ۷۳۲ مورد از آن‌ها غیرفعال و راکد است، اظهار کرد: تا اواسط اسفند ۱ هزار و ۴۳۷ واحد راکد مجددا راه‌اندازی شد که با توجه به برنامه این سازمان برای راه‌اندازی مجدد ۱ هزار و ۵۰۰ واحد، ۹۶ درصد این برنامه اجرا شده شده است.

علی رسولیان ادامه داد: ٨٨ درصد برنامه تعداد اشتغال در برنامه یاد شده محقق شده، چرا که برنامه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اشتغالزایی برای ۲۷ هزار نفر با راه‌اندازی واحدهای راکد بوده، اما تا میانه اسفند ماه ۹۹ این امر برای ۲۳ هزار و ۸۷۰ شغل احیا شد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه بیشترین و کمترین واحدهای احیا شده در آذربایجان شرقی با ۱۰۶ واحد و کمترین در زنجان با ۹ واحد بوده، تصریح کرد: ۵۹ درصد واحدهای غیرفعال به دلیل کمبود نقدینگی، ۱۶ درصد به دلیل فقدان بازار،  سه و نیم درصد به دلیل اختلاف شرکا، دو درصد به دلیل تامین مواد اولیه، دو درصد به دلیل نقصان ماشین آلات، سه دهم درصد به دلیل مشکلات قضایی و دو دهم درصد به دلیل مشکلات زیرساختی تولیدشان متوقف شده است. در این میان تولید ۱۷ درصد واحدها نیز به دلایل نامشخص متوقف شده است.

به گفته رسولیان بیشترین واحدها، یعنی بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ واحد در فاصله زمانی سال ۱۳۹۶ تا آذر ماه ۱۳۹۹ دچار رکود و توقف تولید شدند.

رسولیان در رابطه ظرفیت واحدهای فعال در شهرک‌های صنعتی گفت: در حال حاضر نزدیک به ۱۴ هزار و ۹۰۰ واحد فعال، یعنی ۳۹ درصد از کل واحدهای فعال، در شهرک‌های صنعتی با ظرفیت کمتر از ۵۰ درصد، بیش از ۱۳ هزار واحد معادل ۳۴ درصد واحدها با ظرفیت ۵۰ تا ۷۰ درصد و بیش از ۱۰ هزار واحد معادل ۲۷ درصد واحدها با ظرفیت بیش از ۷۰ درصد فعالیت می‌کنند.

منبع: ایسنا

کد خبر 483963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.