قیمت کالاها در هفته‌ای که گذشت؛ قیمت مرغ همچنان بر مدار صعود

بررسی تغییرات قیمتی بازارها در هفته‌ای که گذشت نشان می‌دهد قیمت مرغ همچنان بیش از 30 هزار تومان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بر اساس مشاهدات میدانی و گزارش‌های رسیده از برخی از محله‌های تهران قیمت مرغ گرم آماده طبخ در خرده فروشی‌ها همچنان بیش از ۳۰ هزار تومان و در برخی مناطق حتی به ۳۹ هزار تومان هم رسیده است.

این در حالیست که قیمت مصوب مرغ بر اساس اعلام کارگروه ستاد تنظیم بازار باید ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان باشد.

افزایش قیمت مرغ از دی و بهمن ماه آغاز شد و با وجود عرضه مرغ دولتی در پایان سال اما قیمت مرغ در سطح خرده فروشی‌ها همچنان بیش از ۳۰ هزار تومان مشاهده می‌شود و به نظر می‌رسد وعده‌های وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت مبنی بر کاهش قیمت مرغ هنوز کاملاً عملیاتی نشده است و مشخص نیست که چه زمانی قرار است قیمت مرغ به ثبات برسد.

نگاهی بر بازار میوه در هفته اول فروردین ۱۴۰۰

براساس مشاهدات میدانی از خرده فروشی‌های سطح شهر تهران قیمت هر کیلو پرتقال تامسون جنوب ۳۴ هزار تومان، پرتقال تامسون شمال ۲۰ هزار تومان، موز ۴۵ هزار تومان، سیب درجه یک ۲۰ هزار تومان، خیار ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان، نارنگی ۳۰ هزار تومان، گوجه فرنگی ۶۵۰۰ تومان، پیاز ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ تومان، سیب زمینی ۶۰۰۰ تا ۷۰۰۰ تومان، سبزی دسته‌ای ۱۰ هزار تومان و هندوانه ۳,۰۰۰ تومان است.

گفتنی است که قیمت‌های ذکر شده حدودی بوده و بسته به منطقه و محله ممکن است بیشتر یا کمتر باشد.

این در حالیست که هفته‌های آخر اسفندماه نیز قیمت هر کیلو پرتقال تامسون شمال ۲۰ هزار تومان، پرتقال جنوب ۳۸ هزار تومان، سیب ۱۶ هزار تومان، موز ۵۰ هزار تومان، گوجه فرنگی حدود ۶۰۰۰، پیاز زرد ۶۰۰۰ تومان، پیاز سفید ۶۵۰۰ تومان، سیب زمینی ۶۰۰۰ و خیار ۱۵ تا ۱۷ هزار تومان بود.

مقایسه قیمت‌ها در هفته اول فروردین ماه ۱۴۰۰ و هفته آخر اسفند ۹۹ نشان می‌دهد که قیمت برخی از اقلام میوه همچنان مانند روزهای گذشته و بدون تغییر مانده است و به نظر می‌رسد وعده کاهش قیمت میوه از طرف مسئولان مربوطه تنها مختص شب عید بوده است.

قیمت نفت به مسیر نزولی بازگشت

بهای معاملات نفت برنت با ۱۵ سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش، به ۶۴ دلار و ۸۳ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز دوشنبه با ۰.۶ درصد افزایش بسته شد.

بهای معاملات نفت آمریکا با یک سنت کاهش، به ۶۱ دلار و ۵۵ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز گذشته با یک درصد کاهش بسته شده بود.

طلا در مسیر ارزانی بیشتر گام برداشت

بهای معاملات اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، به ۱۷۰۶ دلار و ۴۳ سنت رسید در حالی که اوایل معاملات تا مرز ۱۷۰۴ دلار نزول کرده بود که پایین‌ترین قیمت از ۱۲ مارس بود. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۴ درصد کاهش، به ۱۷۰۷ دلار و ۳۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه با ۱.۲ درصد کاهش، در ۱۷۱۲ دلار و ۲۰ سنت بسته شد.

طلا که در شرایط آشفتگی اقتصادی و سیاسی به پناهی برای دارایی امن تبدیل می‌شود، به رشد بازده اوراق خزانه حساس است زیرا بالا رفتن بازده، هزینه نگهداری این فلز ارزشمند را افزایش داده و جذابیت سرمایه گذاری در آن را کمتر می‌کند.

ادامه روزهای خوب ارزهای دیجیتالی

همزمان با افزایش تمایل مردم به استفاده از ارزهای دیجیتالی، بانک مرکزی چین به عنوان گامی دیگر در راه اندازی نهایی یوان دیجیتالی اعلام کرد به عنوان یک ارز حمایتی برای روش‌های فعلی پرداخت اینترنتی، یوان دیجیتال نقش پررنگ‌تری در نظام پرداخت چین ایفا خواهد کرد. در حال حاضر ۹۸ درصد بازار پرداخت‌های موبایلی چین در اختیار دو شرکت علی پی و ویچت پی است و بانک مرکزی این کشور تلاش دارد یوان دیجیتالی را به عنوان سومین غول این عرصه معرفی کند.

شک و تردیدها بین معامله گران بر سر آینده قیمت ارزهای دیجیتال بالا گرفته است. به گفته کارشناسان، تردید نسبت به واکنش احتمالی دولت‌ها و بانک‌های مرکزی به عبور ارزش بازار ارزهای دیجیتالی از دو تریلیون دلار، کاهش سرعت ورود شرکت‌های بزرگ به بازار و خارج کردن سودهای کوتاه مدت به منظور نوسان گیری توسط بخشی از معامله گران می‌تواند از جمله دلایلی باشد که رالی صعودی بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتالی را با موانعی همراه کند.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱۸۲۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۲.۹ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۶۵ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۲ درصد در اختیار اتریوم است. بیت‌کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.

کد خبر 483944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.