استقبال "حناچی" از پیشنهاد ساخت مشارکتی بیمارستان در تهران

شهردار تهران گفت: موضوع ساخت بیمارستان باید در شورای شهر تهران مطرح و به برنامه‌ای مدون تبدیل شود؛ به طوری که اگر خیری بخواهد در زمینه ساخت بیمارستان فعالیت کند، اقدامات و حیطه وظایف شهرداری هم مشخص باشد.

به گزارش ایمنا، پیروز حناچی از باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) (شارباغ نیلوفری) و بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی طبی کودکان، زیر گذر پروژه بهار بازدید و با حضور در پروژه‌های فروشگاه گلماند و پروژه چند منظوره شهربانو آنها را افتتاح و بهره‌برداری کرد.

وی در حاشیه بازدید و افتتاح پروژه‌های منطقه ۱۸، به بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی طبی کودکان اشاره کرد و گفت: پس از انقلاب اسلامی در تهران بیمارستان دولتی ساخته نشده است و به همین دلیل تهران از این جهت فقیر است، اما حالا این بیمارستان بدون در نظر گرفتن تجهیزات، حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

شهردار تهران گفت: خوشبختانه در این دوره چندین بیمارستان مانند بیمارستان شریعتی ۲ در بزرگراه همت، بیمارستان طبی کودکان و غیره به بهره برداری خواهد رسید. این اعتقاد ماست که شهرداری اگر نگاه اجتماعی به مسائل نداشته باشد، چالش‌ها و مسائل یا حل نمی‌شود یا هزینه‌های زیادی را تحمیل می‌کند، در صورتی که اگر با نگاه اجتماعی به آنها نظر کنیم به نتیجه مطلوب‌تری دست پیدا خواهیم کرد و شهروندان هم رضایت بیشتری از اقدامات انجام شده خواهند داشت.

وی از پیشنهاد تبدیل کردن ساخت مشارکتی بیمارستان از سوی خیران و شهرداری استقبال کرد و ادامه داد: این موضوع باید در شورای شهر تهران مطرح و به برنامه تبدیل شود که خیران اگر بخواهند در زمینه ساخت بیمارستان فعالیت کنند، شهرداری هم اقدامات و حیطه وظایفش مشخص باشد. البته وظیفه شهرداری در حوزه بهداشت و درمان نیست، اما ارائه خدمات بهتر و بیشتر به مردم است و سعی کردیم در این حوزه نه فقط مانع نباشیم بلکه کمک هم کنیم.

حناچی به توسعه مترو در منطقه ۱۸ اشاره کرد و توضیح داد: برای بیمارستان طبی کودکان، از بخش جنوبی خط سه انشعاب گرفته شد و از این طریق خدمات بیشتری به منطقه خواهد داد، ایستگاه‌ها هم بهتر است در نزدیک‌ترین محل‌های تجمع و مراجعه کنندگان باشد.

حناچی با اشاره به آیه‌ای در قرآن کریم درباره اهمیت و آثار کار خیر بیان کرد: در قرآن آمده است؛ کسانی که از دنیا می‌روند وقتی به دنیای دیگری می‌روند به خدا می‌گویند ما را به دنیا برگردان تا عمل صالحی انجام دهیم. به همه کسانی که بانی این کار (ساخت بیمارستان طبی کودکان) شدند باید تبریک و خدا قوت گفت. چه کار خیری بالاتر از اینکه در یکی از محروم‌ترین مناطق تهران برای کودکان دردمند بیمارستان ساخته شود.

وی بر لزوم تبدیل شدن ساخت بیمارستان از سوی خیران به یک جریان مهم تاکید کرد و گفت: خیران در ساخت بیمارستان هم باید بتوانند مانند مدرسه سازی فعالیت کنند و شهرداری هم تعریف شده و قانونی در این بخش کمک‌کند.

منبع: ایسنا

کد خبر 483925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.