آخرین مصوبات جلسه ستاد استانی کرونا در اصفهان

سخنگوی ستاد استانی کرونا در اصفهان گفت: پس از شهرستان‌های گلپایگان و خوانسار که وضعیت قرمز داشتند در حال حاضر شهرستان‌های مبارکه، نجف آباد، تیران و کرون و اصفهان نیز در وضعیت نارنجی قرار گرفتند.

حجت‌الله غلامی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص مصوبات هفتاد و هفتمین جلسه ستاد استانی کرونا، اظهار کرد: امروز در این جلسه طبق گزارش دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان و کاشان عنوان شد با افزایش تعداد بستری‌ها و تست‌های مثبت و روند رشد بیماری در اکثر شهرستان‌های استان روبه‌رو هستیم.

اصفهان در وضعیت نارنجی قرار گرفت

وی با بیان اینکه این افزایش روند بیماری ناشی از سفرها، دورهمی‌ها و تجمعات است، افزود: پس از شهرستان‌های گلپایگان و خوانسار که وضعیت قرمز داشتند در حال حاضر شهرستان‌های مبارکه، نجف آباد، تیران و کرون و اصفهان نیز در وضعیت نارنجی قرار گرفتند.

سخنگوی ستاد استانی کرونا در اصفهان تصریح کرد: برای همه این شهرها تمام محدودیت‌های وضعیت نارنجی را اعمال می‌کنیم که در این شهرها فعالیت مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ ممنوع است و فعالیت ادارات و دورکاری با ۵۰ درصد مصوب شد همچنین برگزاری هرگونه مراسم آئینی و مذهبی و نمازجمعه ممنوع است.

ممنوعیت تردد خودروهای بومی و غیربومی در ۱۳ فروردین در شهرهای قرمز

وی خاطرنشان کرد: از امروز با شدت بیشتری تردد خودروهای غیربومی و ورود آنها به شهر اصفهان و شهرستان‌های دارای وضعیت نارنجی و قرمز رصد می‌شود همچنین برای روز ۱۳ فروردین برای شهرستان‌های خوانسار و گلپایگان به طور کامل تردد خودروهای بومی و غیربومی در سطح شهر ممنوع است و هرگونه تردد مشمول جریمه و توقف خواهد شد.

پارک خودرو در حاشیه زاینده‌رود مشمول جریمه است

غلامی با بیان اینکه در سایر شهرهای استان روزهای ۱۳ فروردین ورود به پارک‌ها، بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها به طور کامل ممنوع است، افزود: پارک خودرو در حاشیه زاینده‌رود ممنوع و مشمول جریمه و انتقال به پارکینگ می‌شوند، در تمام پارک‌های استان تا ۷۰ درصد خاموشی ایجاد می‌شود تا باعث تردد کمتری شود، شهرداری‌ها و نیروی انتظامی مسئولیت اجرای دقیق این امر را به عهده دارند.

موزه‌ها و تفرجگاه‌ها در ۱۲ و ۱۳ فروردین تعطیل است

وی در خصوص وضعیت اماکن گردشگری گفت: موزه‌ها، تفرجگاه‌ها در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین در همه شهرهای استان تعطیل است و رستوران‌ها به ویژه در شهرهای قرمز و نارنجی تعطیل است و تنها مجاز به فروش غذای بیرون‌بر هستند؛ تالارها، سینماها و آرامستان‌ها کاملاً تعطیل و مدارس حتی بعد از ۱۳ فروردین هم غیرحضوری است.

سفر به اصفهان ممنوع است

غلامی تصریح کرد: محدودیت تردد در ۱۰ ورودی استان برقرار است و تمام خودروهای غیربومی به صورت ویژه توسط نیروی انتظامی رصد می‌شود و تردد از شهرهای زرد، آبی و قرمز به کلانشهر اصفهان به طور کامل ممنوع است، بنابراین مسافران به هیچ وجه به اصفهان سفر نکنند، چرا که در مبادی ورودی اصفهان همه خودروهای غیربومی متوقف می‌شوند.

کد خبر 483924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.