ایران ۳-۰ سوریه/ امیدوار به این تیم ملی، برای تاریخ‌سازی در منامه

ایران در دیداری دوستانه با سه گل سوریه را مغلوب خود کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی فوتبال کشورمان از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه در ادامه اردو آماده سازی نوروزی خود، در دیداری تدارکاتی در استادیوم آزادی پذیرا سوریه بود که با سه گل از سد حریف خود گذشت.

دوستانه بین‌المللی

دیدار تیم‌های ملی ایران و سوریه

ورزشگاه: آزادی، تهران

تماشاگر: -

گل‌ها: محمدحسین کنعانی‌زادگان (دقیقه ۲- برای ایران) - سردار آزمون (دقیقه ۳۸- برای ایران) - کریم انصاری‌فرد (دقیقه ۸۲- برای ایران)

اخطار: محمود المواس (دقیقه ۲۴- از سوریه)

اخراج: -

تیم ملی ایران: علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی زادگان، وحید امیری (دقیقه ۸۵- امید نورافکن)، شجاع خلیل زاده، احمد نورالهی، احسان حاج صفی (دقیقه ۶۵- امید ابراهیمی)، جعفر سلمانی (دقیقه ۷۳- سیامک نعمتی)، میلاد محمدی (دقیقه ۶۵- سید ابوالفضل جلالی)، علی قلی زاده (دقیقه ۸۵- الهیار صیادمنش)، مهدی طارمی، سردار آزمون (دقیقه ۷۳- کریم انصاری‌فرد)

سرمربی: دراگان اسکوچیچ

تیم ملی سوریه: ابراهیم عالمه، ثائر کروما، عمرو میدانی، فارس ارناووط، یوسف الحموی، موید عجان، کامل حمیشه، محمد عنز، محمد عثمان، محمد المواس و عبدالرحمن برکات

سرمربی: نبیل معلول

داور: موعود بنیادی‌فر

شرح بازی:

ایران بازی را هجومی آغاز کرد و کرنر ارسالی قلی زاده در همان دقایق ابتدایی و ضربه سر قدرتمند کنعانی نخستین گل را برای تیم ملی به همراه داشت. پس از این گل نیز شاگردان اسکوچیچ همچنان به بازی تهاجمی خود ادامه دادند و همکاری مثلث آتشین آزمون، طارمی و قلی‌زاده به دنبال گل‌های بیشتر بودن اما دفاع چندلایه سوری‌ها مانع از رسیدن تیم ملی به هدف خود شد.

با رسیدن به اواسط نیمه نخست، بازیکنان سوریه اعتماد به نفس بیشتری به دست آورده و جلوتر کشیدند. آن‌ها توپ‌های زیادی به محوطه ایران آوردند اما مدافعان و بیرانوند اجازه گلزنی را به مهاجمان سرخ‌پوش ندادند. در واپسین دقایق نیمه اول نیز شروع مجدد بیرانوند طارمی را تک به تک کرد اما ضربه‌اش را عالمه برگرداند که آزمون توپ برگشتی را وارد دروازه سوریه کرد تا ایران با برد دو بر صفر به رختکن برود.

نیمه دوم سوری‌ها برای جبران گل خورده پا به میدان گذاشتند ولی ملی‌پوشان خیلی زود بازی را دوباره به دست گرفتند. البته بی‌دقتی دو تیم در پاس کاری باعث شد تا شاهد بازی جذابی نباشیم اما المواس، مهاجم زهردار سوری‌ها تا یک قدمی گشودن دروازه ایران و جبران یکی از گل‌های خورده پیش رفت ولی با خوش شانسی تیرک دروازه مانع از گذشتن توپ از خط شد.

با این حال کریم انصاری‌فرد که در اواخر بازی به میدان آمده بود، روی پاس قلی زاده و تو سر توپی تماشایی، سومین گل ایران را وارد دروازه حریف کرد تا برد ایران را شیرین‌تر کند.

شرح گل‌:

۰-۱ (دقیقه ۲- محمدحسین کنعانی‌زادگان) - کرنر ارسالی قلی زاده را کنعانی زادگان به تور دروازه سوریه چسباند.

۰-۲ (دقیقه ۳۸- سردار آزمون) - شروع مجدد سریع بیرانوند در موقعیت تک به تک به طارمی رسید اما ضربه او را عالمه برگرداند تا توپ جلو پا آزمون بیفتد و سردار هم با بغل پا برای دومین بار دروازه سوریه را بگشاید.

۰-۳ (دقیقه ۸۱- کریم انصاری‌فرد) - پاس قلی زاده در فضا خالی به انصاری‌فرد رسید و او زدن در سر توپ، دو مدافع سوری را از پیش رو برداشت تا شوت تماشایی‌اش در تیر موافق دور از دستان عالمه وارد دروازه شود.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۷- پاس دقیق طارمی در موقعیت تک به تک به آزمون رسید اما ابراهیم عالمه مانع از ورود توپ به دروازه شد.

دقیقه ۲۷- بازیکنان سوریه با آوردن توپ به سمت راست دفاع ایران و پاس با سر موقعیت مناسبی برای مهاجم شان در یک قدمی دروازه ایران ایجاد کردند اما ضربه سر مهاجم سوری را بیرانوند از روی خط بیرون کشید.

دقیقه ۴۹- پرتاب دست بلند بیرانوند به پشت مدافعان سوریه در اختیار طارمی قرار گرفت اما باز هم طارمی در گشودن دروازه ناکام ماند.

دقیقه ۵۹- المواس محمود پاس کات بکی را درون محوطه ایران دریافت کرد ولی شوت سرکش او از فاصله چند قدمی دروازه توپ به زیر تیرک افقی ایران خورد و راهی به گل پیدا نکرد.

دقیقه ۷۷- شوت سهمگین المواس با اختلاف اندک از کنار دروازه بیرانوند به بیرون رفت.

نکات ویژه:

* علیرغم اینکه قرار بود بازی بدون حضور تماشاگران برگزار شود، تعدادی تماشاگر ویژه سوری از طریق سفارت این کشور درون استادیوم حضور یافتند.

* کاپیتان ایران و سوریه یعنی احسان حاج صفی و ابراهیم عالمه هر دو زمانی در سپاهان هم بازی بودند.

کد خبر 483898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.