پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی اولین لندفیل مهندسی و بهداشتی دفن پسماند کشور

معاون خدمات شهری شهردار مشهد در بازدید از روند اجرایی اولین لندفیل مهندسی و بهداشتی دفن پسماند کشور، از پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی این پروژه بزرگ زیست محیطی خبر داد.

مهدی یعقوبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: روزانه حدود ۲ هزار تن پسماند در مشهد تولید می‌شود که حدود ۷۰ درصد آن مواد آلی است و بخشی از آن تبدیل به شیرابه می‌شود که با دفن غیربهداشتی پسماند، شیرابه به آب‌های زیرزمینی نفوذ می‌کند و منجر به آسیب‌رساندن به محیط‌زیست می‌شود.

وی ادامه داد: از این رو با هدف توسعه و بهسازی محل دفن پسماندهای کلانشهر مشهد، با تشکیل کمیته تخصصی با همکاری متخصصان و مشاوران سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، کارشناسان و متخصصین دانشگاهی و همکاری مؤسسه همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (جایکا) احداث بزرگترین لندفیل مهندسی بهداشتی دفن پسماند کشور از سال ۹۸ در شهر مشهد و در کیلومتر ۳۵ جاده میامی آغاز شد که اکنون در مراحل پایانی خود قرار دارد.

معاون شهردار مشهد تصریح کرد: این پروژه در مساحتی بالغ بر ۲۹ هکتار در حال اجرا است و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در اردیبهشت ماه سال جاری آماده بهره برداری خواهد بود.

کد خبر 483889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.