قهوه را سرد نخورید/ پاستیل میان وعده جذاب و سالم

پرهیز از خوردن تعدادی از مواد غذایی با معده خالی، قهوه سرد نخورید، عادت‌های تعجب آور عامل دیابت، نحوه جبران کمبود ویتامین امگا ۳، پاستیل میان وعده ای جذاب سالم و خواص شگفت انگیز چای را در بسته خبری سلامت ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اضافه وزن و یا داشتن رژیم غذایی فقیر، تنها عواملی نیستند که شما را در معرض ابتلاء به دیابت قرار می‌دهند، برخی عادات روزمره بسیار تعجب آور مثل پرهیز از نوشیدن قهوه، محرمیت از ساعات مفید خواب، اجتناب از مصرف پروبیوتیک ها، استفاده از ظروف پلاستیکی در مایکروویوها، عدم دریافت کافی نور خورشید، و صرف نظر کردن از صبحانه از مقصران ابتلاء به این بیماری هستند.

پاستیل میان وعده جذاب و سالم

پایه اصلی پاستیل، ژلاتین خوراکی است، بافت الاستیکی پاستیل به‌خاطر وجود ژلاتین است، سیراپ ذرت یا گندم، آب شکر، رنگ و طعم‌دهنده، ترکیب پاستیل را کامل می‌کنند، هر بسته ۳۰ گرمی پاستیل، ۱۰۰ کالری، ۲۳ گرم کربوهیدرات، ۱۴ گرم شکر و ۲ گرم پروتئین به بدن می‌رساند.

با توجه به اینکه سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کرده حدود ۱۰ درصد یا کمتر از کالری روزانه می‌تواند از شکر تأمین شود، می‌توانیم با خیال راحت یک بسته پاستیل بخوریم. پاستیل به عنوان یک میان وعده پرطرفدار در بین تمام گروه‌های سنی از کودکان تا بزرگسالان، در طعم‌ها و اشکال بسیار متنوعی در دنیا تولید و عرضه می‌شود، از پاستیل برای تزئین کاپ کیک، بستنی، شکلات، شیرینی و تهیه دسرهای دیگر نیز استفاده می‌شود.

قهوه را سرد نخورید/ پاستیل میان وعده جذاب و سالم

خواص شگفت‌انگیز چای

اولین فایده چای تأثیر آن بر سلامت قلب به جهت خاصیت آنتی‌اکسیدانی آن است، شواهد به دست آمده در تحقیقات نشان می‌دهد چای سیاه در جلوگیری از بروز حملات قلبی بسیار مؤثر است، علاوه بر آن، چای سبز با کاهش چربی خون، کاهش کلسترول بدن و البته افزایش کلسترول خوب، نقش مفیدی در سلامت سیستم قلب و عروق خواهد داشت.

در رابطه با ارتباط چای و سرطان، تحقیقات بسیار محدودی انجام گرفته و گاهی اوقات نتایج متناقضی به دست آمده است، از این‌رو، تأثیر مثبت چای در سرطان ثابت شده و قطعی نیست، اما با این حال، برخی ترکیبات پلی فنل موجود در چای مانند کاتچین، ممکن است در جلوگیری از سرطان مؤثر باشند.

محققان ژاپنی در تحقیقات خود دریافتند که مصرف روزانه یک فنجان چای سبز، می‌تواند احتمال از دست دادن دندان‌ها را به شکل چشمگیری کاهش دهد، علاوه بر این، در تحقیقات دیگر اینگونه مشاهده شده که چای با کاهش PH سطح دندان‌ها رشد باکتری‌ها را کاهش می‌دهد. یک دلیل احتمالی دیگر در رابطه با نقش چای و سلامت دهان و دندان، وجود فلوراید در آن است.

نحوه جبران کمبود ویتامین امگا ۳

اسیدهای چرب امگا ۳ ماده‌ای بسیار ضروری برای سلامتی است که از راه‌های مختلف می‌توان آن را تأمین کرد. «آلپینا کمیساروا»، متخصص تغذیه و غدد درون ریز روس از نحوه جبران کمبود اسید «امگا ۳» با کمترین هزینه، گفت: این ویتامین را می‌توان از طریق برخی مواد غذایی که ارزان‌تر از بقیه هستند، جبران کرد.

قهوه را سرد نخورید/ پاستیل میان وعده جذاب و سالم

وی تأکید کرد: اسیدهای چرب به مقدار زیادی در آجیل، دانه‌های کتان و روغن‌های گیاهی یافت می‌شوند. اسیدهای چرب امگا ۳ فقط در ماهی‌های قرمز گران قیمت وجود ندارد، بلکه در انواع مختلفی مانند ماهی خال مخالی و شاه ماهی نیز یافت می‌شود. وی همچنین خواستار توجه به ماهی ساردین و آنچو نیز در رژیم غذایی شد.

پیش از این پزشکان گفته بودند علائمی مانند تحریک و خشکی پوست، افسردگی، خشکی چشم، درد مفاصل و مشکلات مو می‌تواند نشانه کمبود اسیدهای چرب اشباع نشده امگا ۳ در بدن باشد.

قهوه را سرد نخورید

سرگرم شدن به انجام کارهای مورد نیاز باعث می‌شود بسیاری از افراد فراموش کنند یک فنجان قهوه را در کنار خود یا داخل اتومبیل دارند و همین امر باعث می‌شود آن را سرد بنوشند.
«نوریا دیانوا»، متخصص روس در زمینه تغذیه و گوارش، اظهار کرد: در برخی موارد قهوه‌ای که از چند ساعت پیش آماده شده ممکن است برای سلامتی مضر باشد، هر نوع نوشیدنی از جمله قهوه اگر در هوای آزاد رها شود، در معرض خطر افزایش ظهور بسیاری از میکروارگانیسم ها قرار می‌گیرد.

وی افزود: هنگام نوشیدن قهوه سیاه طی دو ساعت اول هیچ اتفاقی برای آن نخواهد افتاد، اما اگر شیر یا خامه را به قهوه اضافه کنید، لازم است هرچه سریع‌تر این نوشیدنی را میل کنید.

این متخصص با تاکید بر اینکه رطوبت بهترین محیط برای توسعه باکتری‌ها و میکروارگانیسم هاست، گفت: اگر شیر را به قهوه اضافه کنید، خطر رشد میکروارگانیسم ها در آن چندین برابر افزایش می‌یابد، بنابراین شما باید ظرف یک ساعت این نوشیدنی را میل کنید.

وی تصریح کرد: طبق قوانین تغذیه پزشکی، وعده‌های آماده شده پس از تهیه تا دو ساعت در دمای اتاق ماندگاری دارند و در صورت مصرف نشدن، باید آنها را در یخچال قرار دهید و توجه داشته باشید که طعم قهوه نیز با گذشت زمان تغییر می‌کند تلخی آن ظاهر شده و بوی آن از بین می‌رود.

دیانووا با اشاره به اینکه قهوه به دلیل داشتن عطر و طعم همچنین مواد مغذی تأثیر روانشناختی نیز دارد، اظهار کرد: قهوه‌ای که از یک روز قبل تهیه شده نیز این چنین بو و طعمی نخواهد داشت، زیرا فاقد مواد اولیه است و چنین اثر مهیجی نخواهد داشت.

این متخصص تغذیه درباره این قانون طلایی، گفت: غذا و نوشیدنی باید به میزان نیاز تهیه شود و در این صورت حداکثر فواید و حداقل خطرات سلامتی را دریافت خواهیم کرد.

قهوه را سرد نخورید/ پاستیل میان وعده جذاب و سالم

این مواد غذایی را با معده خالی نخورید

برخی مواد غذایی که نباید با معده خالی مصرف کنید، عبارتند از:

گوجه فرنگی: این ماده غذایی معده شما را با مشکل مواجه می‌کند. یکی از این مشکلات زخم معده است.

نوشابه: میدانیم که نوشیدنی سالمی نیست، حتی اگر شما به مقدار زیاد نوشابه را با معده پر هم مصرف کنید دچار مشکل می‌شوید. قند موجود در نوشابه بسیار بالا است و جدا از فشار خون می‌تواند بخاطر حجم گازی که با خود به همراه دارد بدترین عوارض را برای معده شما به همراه داشته باشد.

سبزیجات سبز: همیشه گفته شده که سبزیجات را همراه با نان و سایر مواد مناسب مصرف کنید. خوردن سبزیجات در با معده خالی به راحتی می‌تواند باعث سوزش سر دل شود.

ماست: خوردن ماست با معده خالی باعث نفخ شدید می‌شود برای کسانی که از نفخ دل خوشی ندارند هیچ قوت نباید ماست را با معده خالی بخورند.

فلفل قرمز: فلفل قرمز نیز مانند نوشابه حتی اگر با سایر مواد غذایی مصرف شود زیاده‌روی در مصرف آن به راحتی می‌تواند سلامت افراد را دچار اختلال کند.
 

کد خبر 483867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.