ساوه در مرز وضعیت قرمز/پاس گل ساوجی ها به کرونا

سخنگوی دانشکده علوم پزشکی ساوه با تاکید بر اینکه ساوه در مرز قرار گرفتن در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد، گفت: محدودیت‌های کرونایی در این شهرستان باید افزایش یابد.

به گزارش ایمنا، محمود کریمی با اشاره به تغییر وضعیت رنگ‌بندی شهر ساوه از زرد به نارنجی، اظهار کرد: با توجه به شرایط نارنجی کرونایی در ساوه و برای پیشگیری از قرمز شدن، از قرارگاه زیستی شهرستان و استان درخواست می‌شود، ممنوعیت تجمع در طبیعت، پارک‌ها و فضاهای سبز عمومی در روز سیزدهم فروردین را اعلام و اجرای آن را الزام کند.

وی با اشاره به اینکه مطابق مصوبه ستاد ملی کرونا، در شرایط نارنجی تنها فعالیت گروه‌های شغلی ۱ و ۲ مجاز است، افزود: اگر در رفتار خود تجدید نظر نکنیم و سبک زندگی خود و مراقبت از خود را مطابق با ویروس جهش یافته انگلیسی تغییر ندهیم قرمز شدن ساوه دور از انتظار نیست.

معاون بهداشتی علوم پزشکی ساوه با اشاره به بازگشت مسافران نوروزی در شهر مهاجرپذیر ساوه و آغاز فعالیت رسمی صنایع و بنگاه‌های اقتصادی از ۱۴ فروردین ماه گفت: بازگشت مسافران نوروزی و کارگران شهر صنعتی نیازمند همکاری و همیاری همه ادارات و سازمان‌های مسئول برای غربالگری، آموزش و مراقبت از آنهاست تا وضعیت از کنترل خارج نشود.

وی گفت: آمار بازدید مشترک کارشناسان علوم پزشکی ساوه با ادارات ذیربط همچون اصناف و صنعت و معدن مدتهاست که صفر بوده و لازم است که با کمک قرارگاه زیستی این بازدیدهای مشترک برای کنترل وضعیت کرونایی احیا شود تا نظارت‌ها پر رنگ‌تر و جدی‌تر دنبال شود. همچنین نرم افزار ماسک هنوز در هیچ اداره یا مکان عمومی ساوه نصب نشده و جدی تلقی نمی‌شود که لازم است قرارگاه زیستی به طور جد به این موضوع ورود کند.

کریمی با تاکید بر اجتناب از دورهمی‌ها، همکاری با تیم رهگیری به منظور ارائه اطلاعات تماس‌های خانوادگی و شغلی به مراقبین سلامت، مراجعه به نزدیک ترین پایگاه سلامت برای انجام تست کرونا با کمترین و کوچک‌ترین علائم افزود: تا ۷۰ درصد جمعیت واکسینه نشوند باید رعایت پروتکل‌ها را جدی بگیریم. متأسفانه بررسی‌های میدانی در ساوه حاکی از کاهش ۵۰ درصدی رعایت پروتکل‌ها دارد و این پاس گل به ویروس فرصت طلب کرونا است که در پیک بعدی آسیب‌های جدی تری نسبت به پیک قبلی وارد خواهد شد.

وی خواستار ساماندهی آرامستان‌های شهر ساوه شد و افزود: آرامستان ها در ساوه باید ساماندهی شوند. متأسفانه در پنجشنبه آخر سال با وجود تأکیدات قبلی برای بسته بودن آرامستان‌ها بجز آرامستان تحت پوشش شهرداری مابقی باز بوده و شاهد تجمعات فراوانی بودیم که آسیب زا است.

سخنگوی دانشکده علوم پزشکی در ادامه از ابتلای ۶۸ نفر به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در ساوه و زرندیه خبر داد و افزود: در این مدت ۳۹ نفر از طریق تست PCR و ۲۹ نفر با تست سریع شناسایی و ۱۰ نفر نیز در بیمارستان بستری شدند.

وی افزود: به طور کلی از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا به حال ۱۴۱۷۴ نفر در دو شهرستان ساوه و زرندیه به این بیماری مبتلا شده و متأسفانه ۳۳۸ نفر جان باخته‌اند. در حال حاضر ۳۶ نفر در بیمارستان بستری هستند که از این تعداد ۱۰ نفر در شبانه روز گذشته بستری شده‌اند و ۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

کریمی با اشاره به اینکه ۳۹ نفر در ساوه و زرندیه در شبانه روز گذشته به صورت قطعی از موارد مثبت جدید کرونا هستند، افزود: با وجود تاکید فراوان به رعایت قرنطینه توسط افراد مبتلا، همچنان شاهد شکستن قرنطینه توسط افراد مبتلا هستیم. برای رهایی از کرونا بیایید با رعایت اصول پیشگیری هر کدام از ما یک مراقب سلامت باشیم.

وی با اشاره به اینکه مراجعه دیرهنگام باعث شده حدود ۷۰ درصد بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شوند، تاکید کرد: برای کنترل اپیدمی کووید ۱۹ نیازمند همکاری بیشتر مردم در مراقبت از خود و ورود و کمک ادارات مسئول دیگر در حوزه کرونا هستیم.

منبع: ایسنا

کد خبر 483846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.