داستان عید باستانی

نشریه الکترونیکی "سروا" در نهمین شماره خود سعی داشته است به آداب و سنن نوروز از گذشته تا کنون بپردازد.

به گزارش ایمنا، در این دو سال گذشته سروا سعی داشته تا بتواند به خوبی نقش خود را در آسمان گسترده ادبیات داستانی ایران ایفا کند. کمی و کاستی‌هایش کم نبوده اما ماندگار بوده است. این بار نیز با امید به آینده و بهبود اوضاع جهان از کرونا سعی کردیم تا مجله‌ای در خور و شایسته برای ابتدای سال ۱۴۰۰ ارائه کنیم. در این شماره بیشتر به فرهنگ و زوایای ناشناخته‌اش پیرامون نوروز پرداختیم و ادبیات داستانی را این بار با تکیه بر این مناسبت میمون یعنی نوروز عزیز مورد بررسی قرار دادیم.

در این سال‌ها هر چه کند و کاو کردیم، متوجه نقصان‌هایی که در تاریخ ادبیات داستانی ما وجود دارد شدیم و یکی از آنها نیز عدم انعکاس فرهنگ و آئین‌ها در داستان‌هاست. روایاتی که جایشان خالی است و امیدواریم که از این به بعد این فراموشی از بین برود و در نگاه نویسندگان به آنها پرداخته شود. در بخش داستان، جانی دیگر داده شده است و شاهد داستان‌های بیشتری هستیم. داستان‌هایی که از عمق وجود نویسندگان به رشته تحریر درآمده و امیدواریم که نظر مخاطبان را به خود جلب کند. البته برای بخش داستان در سال جدید برنامه‌های بیشتری داریم تا به خوبی بتواند کار کند و نقش پر رنگی پیدا کند. همچنین نوقلمانی که برای سروا داستان می‌فرستند این مجموعه سکویی برای پرش آنها شود.

در پایان، ضمن عرض تبریک سال جدید بر همه اهالی ادبیات، آرزو داریم که سالی دیگر در کنار شما باشیم و بتوانیم رضایت شما را از نظر کیفیت مجله جلب کنیم و با همدیگر اتفاقات خوبی برای داستان ایران زمین رقم بزنیم.

در این شماره از سروا می‌توانید مقاله‌هایی همچون "عید باستانی"، "نوروز نماد پرداز"، "نوروز اصفهان"، "روز از نو، روزی از نو"، "سرخ روزان سیاه"، "تناقضات تغییر آینده" و داستان‌هایی همچون "چهارشنبه ترقه"، "عزرائیل صبر نکرد" و "کروکدیل در قرنطینه" را بخوانید.

نهمین شماره از دوماهنامه تخصصی ادبیات داستانی سروا را می‌توانید از اینجا دریافت کنید.

کد خبر 483839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.