طرح طبقه‌بندی برای کارگران قرارداد موقت پتروشیمی اجرا شده است

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت توضیح داد: طرح طبقه‌بندی مشاغل برای کارگران قرارداد موقت که از نیروهای انسانی شرکت ملی صنایع پتروشیمی محسوب می‌شوند، اجرا شده است.

به گزارش ایمنا، منظور از طرح طبقه‌بندی مشاغل کارکنان مشمول قانون کار این است که کارکنان با رعایت شرایط احراز پیش‌بینی شده در شناسنامه شغلی خود از گروه، مزد شغل و مزد سنوات برخوردار شوند. اگرچه اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در متن قانون مورد توجه قرار گرفته است اما کارگران قرارداد موقت منطقه آزاد پتروشیمی بندر امام به اجرا نشدن این طرح انتقاداتی وارد کرده‌اند.

محسن ادیبی (رئیس روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی) در ارتباط با این موضوع توضیح داده بود: کارکنان قراردادی مدت موقت سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، از سال ۱۳۹۱ با دستور وزارت نفت با شرایط قبلی پیمانکاری، به عنوان نیروی قراردادی مدت موقت تبدیل وضعیت شدند، لیکن از اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ و طی بخشنامه ابلاغی از سوی مقام عالی وزارت نفت، قرارداد این بخش از کارکنان از کارگری به کارمندی تغییر یافته است. این بخش از کارکنان در حال حاضر درخواست اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل برابر با حکم ابلاغی ماده ۵۰ قانون کار، تعلق گرفتن مزایای اقلیمی و پاداش عیدی پایان سال را از سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی دارند. سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی اجرای این قانون را مستلزم اخذ مجوز از وزارت نفت می‌داند و از طریق منابع انسانی شرکت ملی صنایع پتروشیمی در حال پیگیری و اخذ این مجوز از وزارتخانه است.

اگرچه رئیس روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی اجرای این طرح را منوط به اخذ مجوز از وزارت نفت می‌داند ولی روابط عمومی وزارت از اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در این منطقه خبر می‌دهد.

کسری نوری (مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت) اظهار کرد: کارگران قرارداد موقت که از نیروهای انسانی شرکت ملی صنایع پتروشیمی محسوب می‌شوند، طرح طبقه‌بندی مشاغل برای آنها اجرا شده است ولی کسانی که از پرسنل زیرمجموعه بخش‌های واگذار شده هستند، ارتباطی با وزارت نفت ندارند.

منبع: ایلنا

کد خبر 483785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.