افزایش بیماران بستری در اصفهان تا حدود ۷۰۰ نفر/ مثبت شدن ۵۰ درصد تست ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: امروز مجموع تعداد بیماران بستری شده کرونا در استان به حدود ۷۰۰ نفر رسید در حالی که سال را با ۴۰۰ بیمار بستری تحویل کردیم و این ناشی از عدم مراعات‌ها در دو هفته آخر اسفند ماه و هفته اول فروردین ماه است.

طاهره چنگیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص تغییر وضعیت رنگ بندی استان اصفهان در ایام نوروز، اظهار کرد: شهرستان‌های استان اصفهان به سمت وضعیت نارنجی و قرمز در حال تغییر است، افراد باید دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با شیوع کرونا را با جدیت تمام رعایت کنند و از تجمع در مکان‌های شلوغ و سر بسته و دورهمی‌ها به شدت پرهیز کنند و مسئولیت خود را اینگونه به جا آورند.

وی ادامه داد: امروز از یک هزار و ۳۰۰ تست پی سی آری که در استان انجام شده است، حدود ۵۰ درصد از تست‌های انجام شده مثبت بوده است و این اتفاق نشان از یک زنگ هشدار جدی و شروع یک خیز قریب‌الوقوع بیماری کووید ۱۹ در استان اصفهان دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه افراد نباید ماسک زدن و عدم ترددهای غیرضروری را فراموش کنند، خاطرنشان کرد: مسئولان استان نیز باید وظیفه خود را در قبال اجرای محدودیت‌هایی که مطابق با دستورالعمل‌های مقابله با شیوع کرونا است، انجام دهند، در شرایط شکننده فعلی نباید هیچکس مسئولیت خود را بر عهده دیگری بگذارد، چرا که ممکن است با شرایط بحرانی و شیوع شدید کرونا ویروس در استان مواجه شویم.

وی با اشاره به برنامه‌هایی که برای کنترل بیماری کووید ۱۹ در استان انجام شده است، تصریح کرد: برنامه‌ها و دستورات لازم ابلاغ شده، اما اجرای برنامه‌ها در زمینه‌های مختلف کوتاهی‌هایی وجود دارد، به طور مثال وزیر بهداشت بارها و بارها قبل از ایام نوروز درخواست کردند که افراد از رفتن به مسافرت در ایام نوروز خودداری کنند، اما اکنون شاهد خلاف این موضوع هستیم و همه به مسافرت می‌روند.

چنگیز اضافه کرد: این مسافرت‌ها و عدم تعهد به سلامتی خود و دیگران باعث می‌شود تا با خیز شدید بیماری روبرو شویم، همانطور که امروز مجموع تعداد بیماری بستری شده کرونا در استان به حدود ۷۰۰ نفر رسید، در حالی که سال را با ۴۰۰ بیمار بستری تحویل کردیم و این ناشی از عدم مراعات‌ها در دو هفته آخر اسفند ماه و هفته اول فروردین ماه است.

کد خبر 483757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.