حناچی: شهرداری پیگیر حل مشکل بیمه تاکسی‌رانان است

شهردار تهران با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه ای میان این نهاد، وزارت کشور و سازمان تامین اجتماعی، گفت: شهرداری پایتخت پیگیر حل مشکل بیمه تاکسی‌رانان است.

به گزارش ایمنا، پیروز حناچی در برنامه «سلام آقای شهردار» در پاسخ به پرسش یکی رانندگان تاکسی در خصوص آخرین اقدامات شهرداری برای رفع مشکلات فعالان این قشر به خصوص در حوزه بیمه، اظهار کرد: یک توافقنامه‌ای با وزارت کشور و سازمان تأمین اجتماعی برای بیمه تاکسیرانان تنظیم کردیم و به امضای سازمان تأمین اجتماعی رسید، اما در اجرا با مشکلاتی مواجه است که سعی در حل آن داریم.

وی افزود: هم اکنون بیش از ۶۰ هزار دستگاه تاکسی در سطح شهر تهران فعالیت می‌کند و فعالان این عرصه در شرایط کرونایی یکی از اقشار در معرض آسیب جامعه بودند و هستند.

شهردار تهران ادامه داد: در مدت زمان شرایط کرونایی ۲۷ نفر از رانندگان تاکسی فوت کردند و درخواستی که در خصوص رسیدگی به امور تاکسی رانان انجام شده، درخواست به حقی است.

وی گفت: تاکسی در دنیا یک وسیله حمل و نقل فانتزی است که به طور معمول یک نفر از آن استفاده می‌کند اما در ایران یکی از مدهای حمل و نقل عمومی تلقی می‌شود.

حناچی با بیان اینکه پیش از شرایط کرونایی به طور معمول چهار نفر و در این روزها سه نفر از یک دستگاه تاکسی برای حمل و نقل استفاده می‌کنند، تاکید کرد: اکنون بار تردد ۲۴ درصد از ترددهای داخل شهر تهران بر عهده تاکسی‌ها و خودروهای شخصی است و فعالیت آنان تأثیر بسیاری بر حمل و نقل شهرداری دارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 483724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.