راه‌های دریافت ویتامین D / کاهش وزن با خوردن سیب

تغذیه سالم و مقابله بدن با کرونا، کاهش وزن با خوردن سیب، راه‌های دریافت ویتامین D، ترشی بخورید کرونا نگیرید، 6 ماده غذایی عامل بوی بد دهان و داشتن عمر طولانی با خوردن میوه سبزی را در بسته خبری سلامت ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فوق تخصص آسم، آلرژی و ایمونولوژی بالینی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به اینکه استفاده از ویتامین‌ها برای تقویت سیستم ایمنی ضروری نیست، اظهار کرد: با تغذیه مناسب، پرهیز از استرس، ورزش مداوم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی خطر کرونا دور می‌شود، یکی از راه‌های کاهش احتمال ابتلاء به بیماری کرونا تقویت سیستم ایمنی بدن است.

مرضیه توکل، افزود: ورزش به صورت منظم، تغذیه مناسب با در نظر گرفتن ترکیب مناسبی از سبزیجات و میوه‌جات و غذاهای مفید و پرهیز از استفاده از غذاهای آماده و فست‌فودها، پرهیز از استرس، استفاده از ویتامین‌ها و ریز مغذی‌ها در مواردی که در بدن کمبودی وجود داشته باشد می‌تواند جهت بالا بردن سیستم ایمنی بدن کمک کننده باشد.

این پزشک متخصص، تصریح کرد: نیازی نیست که همه مردم به صورت روتین از ویتامین‌ها و داروهای از این دست استفاده کنند، همین که در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی تغذیه سالم و مناسب، ورزش مناسب و مرتب داشته باشیم می‌تواند احتمال ابتلاء به بیماری کرونا را کاهش دهد.

۶ ماده غذایی عامل بوی بد دهان

اگر بهداشت فردی‌تان را رعایت می‌کنید اما همچنان بوی بد بدن آزارتان می‌دهد، احتمالاً غذایی که مصرف کرده‌اید، مقصر اصلی محسوب می‌شود. ۶ ماده غذایی گوشت قرمز، سیر، روغن هیدروژنه، سوسیس، قهوه و پیاز موجب افزایش بوی بدن می‌شوند.
 

راه‌های دریافت ویتامین D/ کاهش وزن با خوردن سیب

خوردن میوه و سبزیجات عمر را طولانی می‌کند

محققان طی یک مطالعه اخیر دریافتند، مصرف روزانه چند وعده میوه و سبزیجات کمک می‌کند تا افراد عمر طولانی‌تری داشته باشند، کارشناسان باور دارند، خوردن وعده‌های روزانه میوه و سبزیجات برای زندگی طولانی‌تر مفید است، محققان در طی یک مطالعه اخیر دریافتند مصرف حدود پنج وعده روزانه، دو مورد از آنها میوه و سه وعده سبزیجات احتمالاً مقدار مطلوب مورد نیاز برای ادامه زندگی است.

داده‌های به دست آمده از این پژوهش بیانگر آن است، کسانی که روزانه ۵ وعده میوه و سبزی مصرف می‌کنند در مقایسه با افرادی که روزانه دو وعده میوه و سبزیجات استفاده می‌کنند، ۱۳ درصد کم‌تر دچار مرگ ناشی از هر دلیلی می‌شوند، به همین ترتیب این دسته از افراد ۱۱ درصد کم‌تر بر اثر بیماری قلبی جان خود را از دست می‌دهند، ۱۰ درصد کم‌تر بر اثر سرطان می‌میرند و ۳۵ درصد کم‌تر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری تنفسی قرار دارند.

رژیم‌های غذایی غنی از میوه‌ها و سبزیجات به کاهش خطر ابتلاء به بیماری‌های مزمن متعددی که از دلایل اصلی مرگ هستند کمک می‌کند، با توجه به اطلاعات مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های ایالات متحده، از هر ۱۰ بزرگسال فقط یک نفر به اندازه کافی میوه یا سبزیجات می‌خورد.

ترشی بخورید کرونا نگیرید

نتایج تحقیقات محققان اروپایی نشان می‌دهد، در کشورهایی که از نظر سنتی افراد سبزی‌ها تخمیر شده (ترشی) بیشتری مصرف می‌کنند، آمار مرگ‌ومیر کرونا نیز پایین‌تر است. ژان بوسکت از دانشگاه Charité برلین و همکاران وی تأثیر رژیم‌های غذایی مختلف را بر میزان مرگ‌ومیر در کشورهای مختلف اروپایی موردبررسی قراردادند، آنان دریافتند، در کشورهایی که میزان مصرف سبزی‌های تخمیری سنتی بیشتر است، میزان مرگ‌ومیر ناشی از کرونا ویروس کمتر است.

این نتایج تصورات پیشین محققان در مورد ارتباط تأثیرات منفی بوم‌شناختی، میزان مرگ‌ومیر بیماری کرونا و مصرف سبزی‌های تخمیر شده را بیان می‌کند. این تحقیقات بیانگر تغییرات چشمگیر در میکروبیوم (میکروارگانیسم‌هایی که در دستگاه گوارش و بر روی پوست انسان زندگی می‌کنند و تأثیر شگفت‌انگیز بر سلامتی انسان دارند) ایجادشده به دلیل زندگی مدرن و کاهش مصرف سبزی‌های تخمیری در گسترش و یا شدت بیماری‌هاست.

راه‌های دریافت ویتامین D/ کاهش وزن با خوردن سیب

کاهش وزن با خوردن سیب

فیبر و کاهش وزن دست در دست یکدیگر دارند و سیب با محتوای حدود ۵ گرم فیبر، یکی از بهترین منابع غذایی برای این ماده است، سیب کالری و شاخص گلیسمی کمی دارد، سرشار از فیبر، آنتی‌اکسیدان، حاوی آب فراوان و گزینه‌ای راحت برای مصرف است.
سیب یکی از مفیدترین میوه‌هایی است که می‌توانید آن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید، اگر در تلاش برای کاهش وزن خود هستید، این میوه می‌تواند گزینه خوبی برای کمک به تحقق هدف شما باشد.

راه‌های دریافت ویتامین D

اگرچه ویتامین D مانند سایر ویتامین‌ها و مواد معدنی، به وفور در مواد غذایی وجود ندارد، با این حال، روش‌های آسان و البته ارزانی برای دریافت دوز مناسب از این ویتامین در طی روز پیشنهاد شده است، باید روزانه ۶۰۰ واحد بین‌المللی ویتامین D به بدن برسانید، راه‌های دریافت ویتامین D عبارتند از:

مکمل‌های ویتامین D

در مصرف این مکمل‌ها باید احتیاط کنید و با پزشک خود مشورت نمائید، زیرا مصرف بیش از حد ویتامین D می‌تواند مسمومیت ایجاد کند. میزان نیاز روزانه به ویتامین D در افراد معمولی و افرادی که دچار پوکی استخوان هستند، ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ واحد است.

زرده تخم‌مرغ

یکی از راه‌های دریافت ویتامین D استفاده از زرده تخم‌مرغ است، یک عدد زرده تخم‌مرغ حاوی ۴۰ واحد ویتامین D است. البته نباید سعی کنید کل نیاز روزانه خود به ویتامین D را از طریق خوردن زرده تخم‌مرغ جبران کنید. چون یک عدد تخم مرغ حاوی ۲۰۰ میلی گرم کلسترول است و توصیه انجمن قلب آمریکا این است که روزانه بیش از ۳۰۰ میلی گرم کلسترول برای حفظ سلامت قلب، دریافت نشود.

نور خورشید

قرار گرفتن در معرض آفتاب همراه با استفاده منظم از کرم‌های ضدآفتاب منجر به سنتز ویتامین D در بدن می‌شود. میزان این قرارگیری باید روزانه ۲۰ تا ۲۵ دقیقه باشد و اگر شما دارای پوست تیره هستید، میزان قرارگیری در معرض نور آفتاب را باید افزایش دهید.

ماهی‌های چرب

ماهی‌های چرب از قبیل قزل‌آلا، ماهی تن و ماهی ساردین منابع غنی از ویتامین D هستند، هر سه اونس از فیله ماهی قزل‌آلا، شامل ۴۵۰ واحد بین‌المللی ویتامین D است، ضمن اینکه اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در آن پاداشی برای حفظ سلامت قلب است.

راه‌های دریافت ویتامین D/ کاهش وزن با خوردن سیب

کنسرو ماهی تن

یکی دیگر از راه‌های دریافت ویتامین D کنسرو ماهی تن است هر ۴ اونس از این نوع ماهی، ۱۵۰ واحد ویتامین D دارد.

قارچ

قارچ‌ها به طور طبیعی به خاطر قرارگیری در معرض آفتاب حاوی مقادیر زیادی ویتامین D هستند و به اندازه مکمل ویتامین D نیاز بدن به این ویتامین را تأمین می‌کنند، محققان توصیه می‌کنند که نیم تا یک ساعت قبل از مصرف قارچ می‌توانید آن را در معرض نور خورشید به صورت مستقیم قرار دهید. چون قارچ همانند پوست انسان ویتامین D را از طریق نور خورشید سنتز می‌کند. مصرف یک پرس قارچ ۴۰۰ واحد از ویتامین D بدن را تأمین می‌کند.

شیر غنی شده

تقریباً تمام محصولات شیر گاو غنی شده با ویتامین D در هر ۸ اونس، حداقل ۱۰۰ واحد از میزان نیاز به این ویتامین را تأمین می‌کنند، برخی از انواع شیر سویا و شیر برنج نیز با ویتامین D غنی شده‌اند.

کد خبر 483710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.