تلاش مقامات یونانی برای رونق دوباره صنعت گردشگری

برنامه‌ریزان شهرهای مختلف کشور یونان در تلاشند از طریق اقدامات خود برای کاهش انتشار ویروس کرونا، یک بار دیگر صنعت گردشگری را رونقی دوباره بخشند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شیوع بیماری کووید -۱۹ علاوه بر آسیب‌های جسمی و جانی بسیاری که به زندگی مردم سراسر جهان وارد کرده، جنبه‌های دیگر زندگی آنان را نیز تحت تأثیر قرار داده است. رکود اقتصادی از مهم‌ترین لطمه‌های ناشی از انتشار ویروس کرونا به شمار می‌رود که بدون شک برای هیچ کشور، تا دهه‌های زیادی قابل جبران نخواهد بود. در این بین، به جرأت می‌توان ادعا کرد که صنعت گردشگری بیشترین آسیب را متحمل شده چرا که محدودیت‌های اعمال شده بر تردد مردم، مانع از کسب درآمد این بخش‌ها شده است.

یونان باستان از توریست‌پذیرترین کشورهای دنیا به حساب می‌آید که تا پیش از شیوع بیماری کووید -۱۹ هر ساله میلیون‌ها نفر از مردم جهان را به سمت خود دعوت می‌کرد. متأسفانه با گسترش ویروس کرونا و اعمال قرنطینه‌ها در سراسر کشور، این صنعت با رکود جدی مواجه شد و اثرات خود را بر اقتصاد کشور نیز به جای گذاشت.

تلاش مقامات یونانی برای رونق دوباره صنعت گردشگری

اما خبر خوش اینکه وزیر صنعت گردشگری یونان از آغاز جدی فعالیت این بخش در روز چهاردهم ماه می خبر داده و ادعا کرده است متفاوت با گذشته مردم سراسر جهان را به سمت کشور فرا خواهد خواند.

وزیر بهداشت نیز اعلام کرده که آغاز فعالیت گردشگری کشور تنها با رعایت کامل اصول بهداشتی مجاز خواهد بود تا از افزایش انتشار بیماری کووید -۱۹ جلوگیری به عمل آید. در واقع، تنها افرادی حق ورود به یونان را خواهند داشت که از قبل واکسن کرونا دریافت کرده باشند یا اینکه نتیجه آزمایش کرونای آن‌ها درست قبل از ورود به کشور منفی اعلام شده باشد، تا حضور آن‌ها در نقاط مختلف یونان هیچ تهدیدی برای شهروندان در پی نداشته باشد.

تلاش مقامات یونانی برای رونق دوباره صنعت گردشگری

کد خبر 483686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.