فشار روی زیدان؛ اَلگری نزدیک به نیمکت رئال؟

رسانه‌های معتبر مدعی شده اند اگر زیدان موفق به کسب جام لیگ قهرمانان اروپا نشود مکس الگری ایتالیایی هدایت لوس بلانکوس را بر عهده می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مکس الگری یکی از سرمربیان ایتالیایی است که تاکتیک و فلسفه خاص خودش را دارد. او موفقیت‌هایی را هم در رده باشگاهی فوتبال اروپا به دست آورده است.

مکس دوران بازیگری خوبی داشت اما وقتی در عرصه مربیگری ورود پیدا کرد، هدایت کالیاری را در سری آ بر عهده گرفت و کاری کرد کارستان. این سرمربی جاه طلب توانست بهترین جایگاه این تیم را در لیگ ایتالیا آن هم در ۱۵ سال اخیر به ثبت برساند و به همین دلیل جایزه "نیمکت‌طلایی" به عنوان بهترین مربی سری آ در سال ۲۰۰۹ تقدیم الگری شد.

این مربی آرام آرام پیشرفت خود را ادامه داد و در سال ۲۰۱۰ هدایت آث‌میلان را بر عهده گرفت و درست یک سال بعد موفق شد تیم روسونری را به مقام به مقام قهرمانی لیگ ایتالیا برساند. این در حالی است که میلانی‌ها آخرین بار در سال ۲۰۰۳-۲۰۰۴ قهرمان سری آ شده بودند.

زمان در حال گذر بود و آقای سرمربی با یک پیشنهاد جذاب از سوی بانوی پیر مواجه شد. او بدون هیچ مکثی قبول کرد تا هدایت یووه را بر عهده بگیرد. آلگری چالش سختی در تیم بیانکونری داشت اما به خودش ایمان داشت. کسب دوگانه حذفی و لیگ به مدت چهار سال از دستاوردهای ماسیمو الگری بود.

اما این همه ماجرا نیست. بانوی پیر با این مربی خوش فکر دو بار فینال لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کرده اما در هر دو فینال قافیه را باخته است. سال ۲۰۱۹ سران یوونتوس به الگری اعلام کردند دیگر به او نیازی ندارند و رسماً اخراجش کردند. کنار رفتن او در حالی بود که با پیروزی در ۷۰٫۴ درصد بازی‌ها، رکورد بیش‌ترین درصد پیروزی در تاریخ یوونتوس را به خود اختصاص داده بود.

حالا که دو سالی از بیکار شدن مکس الگری می‌گذرد برخی رسانه‌ها شایعات عجیبی به راه انداختند. آن هم در زمانی که همه مربی‌های فعال در این برهه مهم از فصل، نیاز به آرامش بیشتری دارند. رسانه‌ها مدعی‌اند این مربی ایتالیایی پیشنهاد مهمی از رئال مادرید دارد.

آنها می‌گویند اگر زیدان موفق نشود امسال رئال را به چهاردهمین قهرمانی‌اش در لیگ قهرمانان اروپا برساند باید با نیمکت لوس بلانکوس خداحافظی کند. چرا که الگری به دستور پرز، هدایت سفیدپوشان پایتخت نشین را بر عهده خواهد گرفت. این در حالی است که الگری از طرفداران سرسخت لیونل مسی و بارسلونا است و همیشه آنها را تحسین کرده است.

این هجمه از فشار روی سرمربی فرانسوی فعلی رئال در حالی است که او هم به عنوان بازیکن خودش را ثابت کرده و هم به عنوان سرمربی رئال آنها را سه سال پی در پی به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا رسانده است.

کد خبر 483673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.