احیای برجام مهمترین چالش‌ سیاست خارجی ایران است

یک کارشناس روابط امور بین الملل گفت: دستگاه دیپلماسی ایران باید با یک نگاه پراگماتیسمی از خط قرمزهای مصنوعی عبور و در راستای رفع مهمترین چالش‌ سیاست خارجی ایران یعنی احیای برجام تلاش کند.

علی امیدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون مهمترین چالش‌های سیاست خارجی ایران در سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: طی سال‌های گذشته روابط ایران با کشورهای منطقه‌ای به ویژه عربستان سعودی کم رنگ شده است و به نظر می‌رسد اختلاف ایران با برخی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس جزو اصلی ترین چالش‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.

وی خاطرنشان کرد: البته این کشورها با دمیدن در آتش تبلیغات رسانه‌ای علیه ایران مانع ایجاد ارتباط کشورهای غربی با ایران می‌شوند.

این کارشناس روابط بین‌الملل افزود: احیای برجام و کاهش حساسیت‌های هسته‌ای کشورهای اروپایی و آمریکا علیه ایران از مهمترین چالش‌های سیاست خارجی ایران در سال ۱۴۰۰ است.

به عقیده امیدی، دستگاه دیپلماسی ایران باید با یک نگاه پراگماتیسمی از خط قرمزهای مصنوعی عبور و در راستای رفع مهمترین چالش سیاست خارجی ایران یعنی برجام، تلاش کند.

امیدی خاطرنشان کرد: خط قرمزهایی مبنی بر عدم مذاکره با آمریکا هم مشکلی است که دستگاه دیپلماسی باید برای برای آن راهکار مناسبی بیابد، زیرا در دیپلماسی حرفه‌ای کشورها تلاش می‌کنند که در مذاکره با دشمنان خود تنش‌ها را به خوبی مدیریت کنند.

کد خبر 483639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.