عرضه ۷ هزار و ۷۰۰ تن گوشت مرغ گرم در روز گذشته

رییس سازمان دامپزشکی کشور از عرضه ۷ هزار و ۷۰۰ تن گوشت مرغ گرم در هفتم فروردین ماه سال جاری خبر داد و گفت: عرضه این میزان مرغ بیش از نیاز بازار است.

به گزارش ایمنا، علی‌صفر ماکنعلی اظهار کرد: میزان کشتار مرغ در روز هفتم فروردین ماه سال جاری در سراسر کشور، بالغ بر چهار میلیون و ۳۸۳ هزار و ۷۸۴ قطعه مرغ بوده است.

وی با اشاره به اینکه عرضه مرغ بیش از نیاز بازار است، تصریح کرد: وزن مرغ کشتار شده در این روز هفت هزار و ۷۰۰ تن بوده، در حالی که نیاز روزانه کشور به گوشت مرغ حدود ۷ هزار تن برآورد شده است.

اکنون ۲۲۰ کشتارگاه فعال در کشور وجود دارد که توانایی کشتار مرغ مورد نیاز کشور را دارند و به صورت شبانه روز می‌توانند بیش از ۳/۵ میلیون قطعه مرغ با وزن حدود ۶ تا ۷ هزار تن وارد بازار کنند.

بر اساس بخشنامه معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی سقف سن کشتار طیور ۴۵ روز است و مقرر شده تا طیوری که سنشان از ۴۵ روز عبور کرده کشتار نشوند و از این رو با واحدهایی که این موضوع را رعایت نکنند، برخورد قانونی می‌شود.

همچنین گفته شده اکنون ۴۰ میلیون و ۴۹۱ هزار قطعه جوجه از ۲۰ بهمن تا ۲ اسفند ۹۹ در سالن‌های مرغداری جوجه‌ریزی شده که طی روزهای آتی ۱۲۰ هزار تن گوشت مرغ روانه بازار خواهد شد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد با وجود تلاش‌های دولت برای متعادل سازی نرخ مرغ در بازار همچنان نرخ هر کیلوگرم مرغ در سطح خرده فروشی‌ها بیش از ۳۶ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد.‌

منبع: ایرنا

کد خبر 483568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.