نصب ۷۰ دوربین کنترل تردد و ۸ دوربین پلاک خوان در بندرعباس

معاون حمل و نقل ترافیک شهردار بندرعباس گفت: در سال گذشته فعالیت‌های گسترده و قابل توجهی در راستای ایمنی معابر و کنترل خودروها در سطح شهر صورت گرفته است.

عبدالحسین ارجمند در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در راستای تسهیل‌سازی تردد شهروندان، اظهار کرد: نصب تابلوهای راهنمایی و رانندگی، تجهیزات ترافیکی، تعمیر تابلوها و علائم خورشیدی، تعمیر و راه‌اندازی چراغ راهنمایی تقاطع‌ها، نصب و جمع‌آوری جداکننده پلاستیکی، جان‌پناه عابر پیاده و غیره از جمله اقدامات صورت گرفته است.

وی افزود: نصب تابلو و علائم ترافیکی در بافت‌های فرسوده شهری، نصب تابلوهای ویژه معلولان، نصب تابلوهای ویژه تاکسی و اتوبوس، جمع‌آوری جدا کننده چشم گربه‌ای پلاستیکی، نصب پروژکتور، از دیگر موارد نصب اجزای ترافیکی برای ایجاد ایمنی و آگاهی به رانندگان و عابران بوده است.

معاون حمل و نقل ترافیک شهردار بندرعباس با بیان اینکه بررسی و رفع نقاط حادثه خیز شهر نیز انجام شده است، خاطرنشان کرد: ایمن سازی محدوده مدارس، ایمن سازی معابر سطح شهر در راستای کاهش تصادفات، ایمن سازی گذرگاه عابر پیاده شهرک طلائیه و بلوار ساحلی و ایمن سازی بلوار راه آهن از دیگر اقدامات اجرا شده بر اساس نیاز و درخواست شهروندان برای ایجاد ایمنی در معابر است.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۰۰ کیلومتر خط کشی عابر پیاده، خط کشی محوری سرد، خط کشی محوری دو جزئی جز برنامه‌های انجام شده طی سال گذشته است.

ارجمند درباره اجرای سرعت‌کاه‌های آسفالتی گفت: سرعت‌کاه آسفالتی برای برخی معابر که نیاز به کنترل سرعت رانندگان داشت، به اجرا در آمده که کلیه این سرعتکاه‌ها رنگ آمیزی و آشکار سازی شده است.

وی با اشاره به بازدیدهای دوره‌ای و منسجم به عمل آمده از معابر در راستای بررسی وضعیت ایمنی، گفت: طراحی اصلاح هندسی، طراحی پلان ایمنی و ارسال اصلاحات هندسی به مناطق برای اصلاح معابر جهت کاهش تصادفات نیز در سال ۹۹ انجام شده است.

معاون حمل و نقل ترافیک شهردار بندرعباس اظهار کرد: علاوه بر نصب ۷۰ دوربین نظارتی نصب شده در مرکز کنترل ترافیک، چهار دوربین ثبت تخلف و هشت دوربین پلاک خوان نیز برای همکاری با پلیس راهور و کنترل وسایل نقلیه در حال تردد در سطح شهر نیز نصب شده است.

وی تصریح کرد: در مجموع هشت دستگاه دوربین پلاک خوان و دو دستگاه دوربین نظارتی مقابل ساختمان پلیس راهور استان نصب شده است.

کد خبر 483535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.