تهیه تقویم شهروندی از دوران مادها تا قاجاریه

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری شیراز گفت: تقویم اصول شهروندی امسال به شکلی متفاوت و جامع با استفاده از نشانه های ایرانی از دوران مادها تا قاجاریه تهیه شده است.

مرتضی جعفری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه این تقویم تاریخ و تمدن شهر شیراز است، اظهار کرد: طراحی این پوستر را «حمیدرضا بیدقی» از طراحان پوستر جشنواره بین‌المللی فجر و اشعار این تقویم نیز از علیرضا بهرامی شاعر و روزنامه نگار برجسته، صفحه بندی آن را ولی آجرلو انجام داده و فرزاد صدری بانی آن بوده است.

وی افزود: هر کدام از صفحات تقویم اصول شهروندی دارای اسمی است که درواقع بیانگر ویژگی‌های فرهنگی شهروندی است.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری شیراز با اشاره به نام «شهر مهربانی» در صفحات این تقویم، خاطرنشان کرد: هر ماه از این تقویم در واقع فرهنگ شهروندی و همسایه مداری را ترویج می‌کند.

وی ادامه داد: در بخش تمدن این تقویم، از نشانه‌های تاریخ و تمدن در دوران مادها تا قاجار را به تصویر کشیده شده است، همچنین ادبیات و اشعار استفاده شده مختص شیراز است که سه ویژگی اصلی و شاخص فرهنگ، تاریخ و ادبیات را شامل می‌شود.

جعفری با بیان اینکه اولین بار است که توانستیم این سه شاخص اصلی را دورهم جمع کنیم، خاطرنشان کرد: در سال گذشته نیز تقویمی با پیام‌های شهروندی داشتیم، اما امسال تقویم جامع و کامل‌تر است که این تحفه بهاری از شیراز، همراه با عطر بهارنارنج، تقدیم به شما مردم ایران می‌شود.

کد خبر 483509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.