حمله سایبری هکرهای روس به پارلمان آلمان

تارنمای "اشپیگل آنلاین" از حمله مجدد هکرهای وابسته به اداره اطلاعات نظامی روسیه "GRU" به مجلس آلمان خبر داد. هکرهای روس با رخنه در سیستم رایانه‌ای نمایندگان پارلمان آلمان می‌خواستند کنترل اکانت آنها را به دست گیرند.

به گزارش ایمنا، به نقل از دویچه‌وله، تارنمای آشپیگل آنلاین روز شنبه ۶ فروردین (۲۶ مارس) از حمله سایبری هکرهای روس به بوندس‌تاگ خبر داد.

این نخستین حمله سایبری هکرهای روس به پارلمان آلمان نیست. شدیدترین حمله سایبری شش سال پیش اتفاق افتاد که هکرهای روسیه چندین روز سیستم رایانه‌ای مجلس آلمان (بوندستاگ) را از کار انداختند. هکرها تلاش کرده بودند تا با رخنه به سیستم رایانامه نمایندگان مجلس تا حد امکان اطلاعات سرقت کنند.

پس از تحقیقات دادستان فدرال، مشخص شد که دیمیتری بادین، یکی از کارکنان اداره اطلاعات نظامی روسیه "GUR" و اعضای گروه "ای پی تی ۲۸" در این حملات دست داشته‌اند و برای آنها حکم جلب بین‌المللی صادر کرد.

اما اکنون به نظر می‌رسد که تدابیر مقامات آلمانی جلوی حملات سایبری هکرهای روس را نگرفته است.

طبق اطلاعاتی که اشپیگل به دست آورده این بار حملات سایبری به سیستم رایانه‌ای هفت نماینده پارلمان بوندستاگ و ۳۱ نماینده پارلمان ایالتی بوده است. مقامات امنیتی آلمان این بار نیز به سرویس مخفی روسی GRU شک کرده‌اند و می‌گویند که عامل این حملات سایبری بوده است.

در بخشی از گزارش اشپیگل آنلاین آمده است که حمله سایبری جدید هم از طریق ارسال ایمیل‌های به اصطلاح "فیشینگ" به آدرس ایمیل خصوصی سیاست‌مداران آلمانی و نمایندگان پارلمان بوده است که هدف اصلی آنها ربودن کل اطلاعات و کنترل اکانت نمایندگان بوده است.

در حال حاضر مشخص نیست تا چه حد اطلاعات از طریق سیستیم رایانه‌ای به بیرون درز کرده است. اکثر سیاست‌مدارانی که هدف حمله قرار گرفته‌اند به احزاب حاکم تعلق دارند.

حملات سایبری روس‌ها علاوه بر پارلمان آلمان علیه محافل دولتی و فعالان سیاسی در هامبورگ و برمن نیز انجام گرفته است.

سال ۲۰۲۱ برای آلمان سالی مهم به شمار می‌آید. در ماه سپتامبر ۲۰۲۱ با برگزاری انتخابات بوندس‌تاگ (پارلمان آلمان) سرنوشت دولت آینده این کشور نیز رقم می‌خورد.

سخنگوی اداره مرکزی ناظر بر فن‌آوری اطلاعاتی آلمان (BSI) اعلام کرد که تهدیدات سایبری در سال جاری بسیار جدی است. به باور او، نه تنها حملات هکرها در این سال می‌تواند گسترش یابد بلکه حتی احتمال سرقت اطلاعات محرمانه احزاب و انتشار آن‌ها از سوی هکرها نیز منتفی نیست.

کد خبر 483473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.