۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۲
سرنوشت "بچه غول" چه می شود؟

ارلینگ هالند فوق ستاره جوان بورسیا دورتموند که درخشش خاصی در ترکیب زنبورها داشته است تیم های بزرگ اروپا را خواهان خود می بیند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ارلینگ هالند فوق ستاره جوان و نروژی این روزها با درخششی خیره کننده در تیم فوتبال بورسیا دورتموند و تیم ملی فوتبال نروژ، همه نگاه‌ها را به سمت خودش خیره کرده است.

هالند ۲۰ ساله که به بچه غول شهرت پیدا کرده است فوتبال خود را سال ۲۰۱۶ در تیم "برین نروژ" شروع کرد. یک سال آنجا توپ زد و سپس به مدت یک سال هم به تیم "مولده" در لیگ نروژ اضافه شد. او در این تیم ۴۸ بازی انجام داده و ۱۹ گل هم به ثمر رساند.

این قاتل جوان سپس در مدت زمان ژانویه ۲۰۱۹ تا دسامبر همان سال را در "سالزبورگ اتریش طی کرد. هالند آنجا هم آمار ۳۰ بازی و ۳۰ گل را خلق کرد. درخشش او آنقدر چشم‌نواز و معرکه بود که سران دورتموند آلمان به سراغش رفتند.

ژانویه سال ۲۰۲۰ بود که قصه پیوستن ارلینگ هالند به یک تیم خوب اروپایی هم با کش و قوس‌های فراوان تمام شد تا این مهاجم جوان نروژی بعد از یک سال فوق العاده در اتریش، تحقق رویاهای بزرگش را در لیگی پویاتر و تیمی بزرگ‌تر دنبال کند.

این پسر بچه مستعد که خواهان‌های پرشماری هم داشت سرانجام با پوشیدن لباس زرد زنبورها، راهی بوندسلیگا شد تا هم تیمی کاپیتان رویس شود و با گلزنی‌های پیاپی خود، به سلطه بایرن برای قهرمانی در آلمان پایان دهد.

هالند و تیمش موفق به ایجاد دردسر برای مونیخی‌ها نشدند اما خود این بازیکن آنقدر در وستفالن (ورزشگاه دورتموند) درخشان ظاهر شده است که حالا به فکر رفتن به تیمی بزرگ‌تر است این درحالی است که انتقال این ستاره نروژی به بورسیا خیلی هم راحت نبوده است.

باشگاه آلمانی برای جذب این بچه غول پنج میلیون یورو بیشتر از مبلغی که به باشگاه قبلی یعنی سالزبورگ اتریش پرداخت کرده بود به مینو رایولا (مدیر برنامه) و پدر هالند پول پرداخت کرد تا آنها را راضی کند که پسر جوان را به دورتموند رهسپار کنند.

حالا هم که هالند درخشش خیره کننده‌ای داشته است لاپورتا مدیر بارسلونا و البته چند تیم دیگر مثل سیتی، پاریس، رئال و لیورپول با رایولا صحبت کرده اند تا گلزن نروژی را راهی یکی از تیم‌ها کند اما سران دورتموند هم برچسب ۱۸۰ میلیونی روی هالند زده اند.

بدلیل مسائلی از قبیل کرونا، باشگاه‌ها وضع مالی خوبی ندارند و پرداخت چنین پولی در حال حاضر دور از ذهن است مگر این که طرف آلمانی از خواسته خود کوتاه بیاید یا این که بازیکن یک سال دیگر در دورتموند بماند و یا اینکه تیم‌ها با پول نقد و معاوضه بازیکن نظر زنبورها را جلب کنند.

به هرحال ارلینگ هالند بچه غول نروژی دورتموند یکی از مهره‌های جذاب نقل و انتقالات تابستان امسال فوتبال اروپا است که باید منتظر ماند و دید در نهایت سرنوشتش چه خواهد شد؟

کد خبر 483434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.