این دو مغز متفکر سابقِ میانه میدان، مربی خوبی می‌شوند؟

ژابی آلونسو هافبک اسپانیایی سابق دنیای فوتبال که گفته شده بود سرمربی گلادباخ می شود با تمدید قراردادش توسط سوسیه داد، این خبر را تکذیب کرد

به گزارش خبرنگار ایمنا، چند روزی بود که کریستین فالک یکی از خبرنگاران مطرح آلمانی که در نشریه کیکر کار می‌کند خبری را منتشر کرد مبنی بر اینکه ژابی آلونسو ستاره اسپانیایی لیورپول، رئال بایرن و تیم ملی اسپانیا هدایت مونشن گلادباخ را برعهده می‌گیرد. 

آلونسو که در تیم دوم رئال سوسیه‌داد به عنوان سرمربی فعالیت می‌کند، تا سال ۲۰۲۲ قراردادش را با این تیم تمدید کرد تا به نوعی نشان دهد این اخبار منتشره فیک است.

این تیم اسپانیایی تحت هدایت ژابی، در این فصل از نوزده مسابقه یازده برد، چهار تساوی و چهار شکست داشته و با تفاضل ۱۶+ در رده اول قرارگرفته است.

او به عنوان بازیکن، دیدارهای مهم سرنوشت سازی تجربه کرده، هم در رده ملی با ماتادورها و هم در عرصه باشگاهی با سه تیم مطرح. از گلزنی به میلان و قهرمانی ۲۰۰۵ استانبول گرفته تا ردپای ماندگارش در تک قهرمانی لاروخا در جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی یا حتی نمایش‌های درخشان با پیراهن سفید رئال در لیگ قهرمانان اروپا.

کسب افتخارات پر شمار از این هافبک اسپانیایی، یک هافبک دفاعی مادنگار و جاودان در تاریخ فوتبال ساخت. البته او با بازنشسته شدن خیلی زود پا به دنیای مربیگری گذاشت و کارش را در تیم دوم رئال سوسیه داد شروع کرد و در حالی که گفته می‌شد جانشین مارکو زر در گلادباخ است آن را تکذیب کرد.

البته ژابی سابق رئالی‌ها شاید مثل ژاوی بارسایی ها فعلاً قصد حضور در یک تیم سطح بالا برای مربیگری را نداشته باشد، ولی دیر یا زود به این هدف خواهد رسید اما مسئله‌ایی که وجود دارد این است که اگر این اتفاق روزی رخ دهد، این دو می‌توانند جا پای بزرگان این عرصه مثل پپ، کلوپ و مورینیو بگذارند یا اینکه در کسوت مربیگری چندان موفق عمل نمی‌کنند.

با اینکه ژاوی هرناندز و ژابی آلونسو در دوران فوتبالشان، مغز متفکر میانه میدان تیم‌های خود بوده اند، اما برای اثبات بزرگی آنها در قامت یک مربی، فقط گذشت زمان است که این موضوع را به اهالی فوتبال ثابت خواهد کرد.

کد خبر 483392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.