ترافیک در جاده‌های کشور روان است

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل راهور نیروی انتظامی گفت: ترافیک در اکثر جاده‌های کشور روان گزارش شده اما لازم است هموطنان قبل از تردد از طریق شماره تلفن ۱۲۰ و ۸۸۲۵۵۵۵۵ (۱۰ خط) در جریان آخرین وضعیت جوی و ترافیکی قرار گیرند.

به گزارش ایمنا، احمد شیرانی در این باره اظهار کرد: بارندگی در برخی جاده‌های استان‌های آذربایجان شرقی، غربی، کردستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی ادامه دارد و برابر پیش بینی سازمان هواشناسی در اکثر استان‌های کشور گسترش می‌یابد.

وی ادامه داد: یکی از عوامل تشدید صدمات در تصادفات، عدم استفاده از کمربند ایمنی خودرو است، نبستن کمربند ایمنی باعث وارد آمدن آسیب شدید به راننده و سرنشین به علت برخورد با قطعات داخل خودرو شده و در برخی تصادفات واژگونی، راننده و سرنشین به بیرون خودرو پرتاب شده‌اند.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل راهور نیروی انتظامی اضافه کرد: استفاده از کمربند ایمنی خودرو در جاده‌ها برای راننده و سرنشینان در همه خودروهای شخصی و عمومی بویژه اتوبوس‌ها الزامی است.

وی گفت: تصادفات روند افزایشی نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد، در ایام نوروز بیشترین علل تصادفات، سرعت و سبقت غیرمجاز ناشی از عجله و شتاب در رانندگی، رعایت نکردن مقررات و بی احتیاطی، بی توجهی به جلو در حین رانندگی که بیشتر به دلیل استفاده از تلفن همراه و سایر رفتارهایی که باعث کاهش تمرکز در رانندگی می‌شود و همچنین ناتوانایی در کنترل وسیله نقلیه که ناشی از خستگی و خواب آلودگی و اصرار بر رانندگی طولانی و بدون توقف است.

شیرانی اضافه کرد: برخورد با تخلفات حادثه ساز از مهم‌ترین طرح‌های کنترلی جاده‌ها است و با استفاده از دوربین‌های مکانیزه ثبت تخلف و تیم‌های گشتی محسوس و نامحسوس پلیس راه اجرا می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 483391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.