برنامه‌های تهران ۱۴۰۰ ربطی به تغییر قرن ندارد

معاون شهردار تهران برنامه های شهرداری در رویداد تهران ۱۴۰۰ را بی ارتباط با تغییر قرن جدید عنوان کرد.

به گزارش ایمنا، محمد جوادی یگانه با اشاره به برگزاری برنامه‌های نورافشانی و آذین بندی شهر به مناسبت نیمه شعبان که با نهمین روز از فروردین ۱۴۰۰ مصادف شده است، اظهار کرد: برای اجرای اینگونه برنامه‌ها بدون همراهی مردم با مشکل مواجهیم.

وی با بیان اینکه تنها ۱۵ درصد از فضای موجود بیلبوردهای شهری در اختیار شهرداری است، افزود: سعی کردیم ظرفیت خود را افزایش دهیم، اما از قدیم‌الایام این جشن با مشارکت مردم برگزار می‌شده و نباید بیش از این توقع داشت.

برنامه‌های رویداد ۱۴۰۰ به آغاز قرن جدید ارتباطی ندارد

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران تصریح کرد: برنامه‌های فرهنگی _ اجتماعی در ایام با توجه به تغییر رویکرد شهرداری در سال ۱۴۰۰ و توجه به ابعاد اجتماعی شهر در ایجاد کوچه دوستی، شهر امن، میدانگاه‌ها و فضای گذر و ایجاد برخی تغییرات در هویت‌های بصری متمرکز شده است.

وی در خصوص تغییرات برنامه‌های آغاز قرن جدید شهرداری تهران با وجود اعلام مرکز تقویم مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، مبنی بر شروع قرن جدید از سال ۱۳۰۱، نیز گفت: برنامه‌ها تغییر نکرده است.

جوادی یگانه خاطرنشان کرد: به ملاحظه فیزیکی نجومی دقیق کار نداریم و تهران ۱۴۰۰ را با توجه تغییر عدد دنبال می‌کنیم و برنامه ما بر روی آغاز قرن ۱۵ نیست.‌

منبع: مهر

کد خبر 483385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.