اعزام آتش‌نشانان بندرانزلی به یک هزار و ۲۸۰ مأموریت

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرانزلی گفت: آتش‌نشانان و تیم‌های امداد و نجات این سازمان در سال ۱۳۹۹ به یک هزار و ۲۸۰ مأموریت اطفای حریق، امداد و نجات در حادثه و خدمات ایمنی اعزام شدند.

مهرداد رضاپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: آتش نشانان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرانزلی در سال ۱۳۹۹ به تعداد ۸۵۱ مورد عملیات اطفای حریق اعزام شده‌اند.

وی اضافه کرد: از این تعداد ۷۹ مورد آتش‌سوزی منزل مسکونی و ۲۷ مورد مراکز تجاری، پنج مورد اداری، سه مورد صنعتی، ۱۵ مورد انباری، ۳۷۱ مورد فضای سبز و کشاورزی، ۱۶۸ مورد ضایعات، ۴۴ مورد تأسیسات شهری، ۳۱ مورد آتش سوزی خودرو و موتور و ۱۰۸ مورد سایر حریق‌ها بوده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرانزلی ادامه داد: آتش سوزی‌های منازل مسکونی و تجاری در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ به ترتیب ۱۴ درصد کاهش و پنج درصد افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: علت بیشتر آتش سوزی‌ها در واحدهای مسکونی و تجاری، استفاده نادرست از لوازم و اتصالات برقی بوده است.

رضاپور افزود: سازمان آتش‌نشانی بندرانزلی در سال ۹۹ در زمینه تصادفات جاده‌ای خودرو ۵۶ مورد، تصادفات موتور ۱۱ مورد و سایر امدادها ۳۶۲ مورد به شهروندان خدمات ایمنی ارائه کرده است.

وی تصریح کرد: متأسفانه در جریان عملیات‌های سال قبل، شش نفر از آتش نشانان سازمان آتش نشانی انزلی مجروح و در حوادث مختلف سال گذشته نیز ۱۰۹ نفر از شهروندان مصدوم و ۳۷ نفر نیز فوت شدند.

به گزارش ایمنا، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرانزلی با ۶۰ نیروی انسانی و ۱۱ خودروی سنگین اطفای حریق و یک دستگاه خودرو پیشرو امداد و نجات جاده‌ای، در چهار ایستگاه فعالیت می‌کند.

کد خبر 483327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.