پیش بینی بورس امروز ۷ فروردین ۱۴۰۰ + اخبار لحظه‌ای

بازار بورس تا دوشنبه به فعالیت خود ادامه می‌دهد، به علت ادامه دار بودن تعطیلی احتمال ورود نقدینگی قوی در بازار کمتر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس فردا _شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۰_ را اینگونه پیش بینی می‌کند: بر اساس اخبار منتشر شده سند جامع همکاری ۲۵ ساله ایران و چین فردا امضا می‌شود و توافقات مهمی نیز روز گذشته شکل گرفته است؛ این یک برنامه جامع است که می‌تواند تأثیرات زیادی داشته باشد، البته جزئیات دقیقی از مفاد این قرار داد منتشر نشده است و نیاز به بررسی‌های بیشتر است اما پیش بینی می‌شود تأثیر مثبتی در روابط خارجی و وضعیت صادرات و واردات کشور داشته باشد و طبیعتاً بر نرخ ارز تأثیر گذار است و این امر می‌تواند پارامتر مهمی در تحلیل بازار سرمایه کشور باشد.

یک کشتی کانتینری در کانال سوئز به گل نشسته است که طول آن از برج ایفل بیشتر است این امر منجر به این شده که بخشی از تجارت دنیا از این محل انجام می‌شود که حدود ۳۰ درصد از تجارت جهانی از کانال سوئز انجام می‌شود و این مسدود شدن مسیر عامل تأخیر ۱ هفته‌ای ارسال مرسولات است این عامل مؤثر بر قیمت نفت بود است و نفت به ۶۲ دلار مجدد افزایش یافته است همچنان قیمت حمل دریای نیز افزایش یافته که می‌تواند بر قیمت کالاها تأثیر گذار باشد.

بازار بورس تا دوشنبه به فعالیت خود ادامه می‌دهد، به علت ادامه دار بودن تعطیلات احتمال ورود نقدینگی قوی در بازار کمتر است و پیش بینی می‌شود که پس از تعطیلات عید نوروز وضعیت بهتر شود؛ به صورت کلی پیش بینی می‌شود بازار فردا متعادل و رو به سبز باشد اما حجم و ارزش معاملات چندان عدد بالایی را به خود اختصاص ندهند.

پیش بینی می‌شود که گروه‌هایی که احتمال رشد بیشتر را به خود اختصاص خواهند داد، گروه‌های پالایشی، فولادی، معدنی و پتروشیمی باشند.

کد خبر 483321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.