پارک‌های نوریچ بازگشایی می‌شود

حمایت از اغذیه فروشی های شهر در وین، بازگشایی پارک های شهر در نوریچ، هوشمند سازی سیستم حمل ونقل عمومی در بخارست، نظرسنجی شورای شهر منچستر و ارائه خدمات در اتاق های شهر اوتووتسک، مهم‌ترین عناوین این هفته بسته خبری پارلمان شهری جهان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، به دستور شورای شهر نوریچ انگلیس و با هماهنگی مرکز بهداشت این شهر، پارک‌های نوریچ به منظور ایجاد بستری برای اوقات فراغت مردم در شرایط پاندمی کرونا و با حفظ پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی می‌شوند.

در اطلاعیه صفحه رسمی شورای شهر نوریچ آمده است: پارک‌های شهر از دوشنبه همین هفته و برای استفاده از رشته‌های گلف، فوتبال، تنیس، ژیمناستیک و همچنین برای پیک نیک به روی شهروندان بازگشایی خواهند شد. برای حضور و دیدار شما در پارک‌های شهر لحظه شماری می‌کنیم اما به اجرای پروتکل‌های بهداشتی توجه کنید.

وین؛ حمایت از اغذیه‌فروشی‌های شهر

اعضای شورای شهر وین با تصویب طرحی، مجوز ایجاد جزیره شهری غذا را برای این شهر صادر کردند. هدف از این طرح برپایی رستوران‌ها و کافه‌ها در فضای باز و نوعی حمایت از کسب و کارهایی است که فضای کافی برای رونق خود ندارند علاوه بر این چنین تصمیمی پس از انجام مذاکرات با بخش اقتصادی مدیریت شهر و با توجه به شرایط پاندمی کرونا گرفته شده است چرا که تنها راه حمایت از صنف رستوران و کافه‌دارها در شرایط شیوع ویروس کرونا، تأمین سلامت شهروندان در عین رونق اقتصادی است.

در این رابطه از سوی شورای شهر بودجه ۲.۸ میلیون یورویی برای یک بازه سه ماه در نظر گرفته شده است. در حال حاضر افتتاح بخش اعظمی از رستوران‌ها برنامه‌ریزی شده است اما این بازگشایی‌ها نیز کاملاً به وضعیت شیوع کرونا بستگی دارد که ممکن است بر همین اساس تاریخ‌های مورد نظر تغییر کند.

بخارست؛ هوشمندسازی سیستم حمل و نقل عمومی

اعضای شورای شهر بخارست در حمایت از مردم شهر برای استفاده بیشتر از حمل و نقل عمومی، سعی در تسهیل روش‌های جابجایی درون شهری دارند. درواقع مدیران این شهر با پیشنهاد راهکار جدید استفاده از حمل و نقل عمومی، مردم شهر را به استفاده از این سیستم هوشمند ترغیب کرده‌اند.

اولین قدم برای این سیستم‌های هوشمند، خرید بلیط‌های الکترونیکی حمل و نقل عمومی برای شهروندان است بنابراین می‌توان از طریق سیستم عامل‌های پرداخت الکترونیکی مانند پیام کوتاه یا اپلیکیشن‌ها بلیط‌های اتوبوس، مترو و دیگر وسایل حمل و نقل عمومی را پرداخت کرد.

در اپلیکیشنی که به این منظور اختصاص یافته، بخش «سفرهای ساعتی» در دسترس خواهد بود تا شهروندان بتوانند بلیط مورد نظر خود را برای مسیر دلخواه خریداری کنند.

منچستر؛ مردم تغییرات خطوط دوچرخه و پیاده‌رو را مشخص می‌کنند

شورای شهر منچستر انگلیس با انتشار توئیتی از مردم خواست با شرکت در نظرسنجی در درگاه اطلاع رسانی این نهاد، برای بهبود وضعیت مردم در دوچرخه سواری و پیاده روی در شهر نظرات خود را به شورای شهر ارسال کنند.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است: شورای شهر نظر شما را راجع به اقداماتی که می‌تواند برای بهبود راه رفتن و دوچرخه سواری در شهر انجام شود جویا خواهد شد، در واقع اعضای شورای شهر نیاز دارند بدانند که این مناطق چگونه باشند و چه تغییراتی را شما شهروندان می‌خواهید مشاهده کنید، بنابراین در پایگاه اطلاع رسانی شورای شهر نظرت شما برای ما بسیار ارزشمند خواهد بود.

اوتو وتسک؛ ارائه خدمات در اتاق‌های شهر

شورای شهر اوتو وتسک در کشور لهستان، مکان‌های خاصی را به منظور ارائه خدمات به شهروندان در نظر گرفته است. پس از تصویب این طرح از سوی شورای شهر اوتو وتسک، شهرداری اعلام کرده است که با توجه به شیوع ویروس کرونا، شهروندان فقط می‌توانند از طریق ایمیل، برقراری تماس و مراجعه به اتاق شهر مشکلات خود را حل کنند.

بر اساس قوانین و مقررات تعیین شده، همه افرادی که به اتاق شهر مراجعه می‌کنند باید از ماسک استفاده کنند و هنگام ورود دستان خود را ضدعفونی کنند. هر ۶ کابین موجود در این اتاق شهر دارای یک ایستگاه مجهز به کامپیوتر، میکروفون، دوربین و یک دستگاه چند منظوره است تا افراد بتوانند از طریق این دستگاه‌ها با مقامات ارتباط برقرار کنند. پس از خروج هر فرد کابین با استفاده از تابش اشعه UV-C ضدعفونی می‌شود.

کد خبر 483311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.