تشکیل ۳ هزار صندوق خرد محلی برای تامین مالی کسب وکارهای کوچک 

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: سه هزار صندوق خرد محلی در روستاهای کشور برای تامین مالی کسب و کارهای کوچک تشکیل شده است و هدفگذاری ما این است که تعداد این صندوق‌ها در سال ۱۴۰۰ به رقم پنج هزار برسد. 

به گزارش ایمنا، اصغر نورالله زاده درباره صندوق‌های خرد محلی، گفت: صندوق پس از انجام مطالعات در زمینه نظام تأمین مالی کسب و کارها غیررسمی در سطح بین المللی و داخلی، مدل بومی صندوق‌های خرد محلی را در سال ۱۳۹۳ اجرا کرد.

وی افزود: صندوق‌های خرد محلی در واقع نظامی است که منابع لازم برای کسب و کارهای خرد را در اختیار آنها قرار می‌دهد و چنانچه این کسب و کارها فعالیت مناسبی داشته باشند خط اعتباری بعدی نیز به آنها تعلق می‌گیرد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید تاکید کرد: صندوق‌های خرد محلی یکی از ابزارهای کارآمد برای توسعه کسب و کار در مناطق روستایی ایجاد نظام تأمین مالی مبتنی بر ویژگی‌های بومی منطقه است.

وی اظهار کرد: هم اکنون نزدیک به سه هزار صندوق در سه هزار روستا با مشارکت دستگاه‌های مربوطه از جمله جهاد کشاورزی و بسیج سازندگی راه‌اندازی شده است و پلتفرمی طراحی کردیم که تأمین مالی کسب و کارها در آن انجام می‌شود و چنانچه در آینده حمایت‌های مالی بیشتری داشته باشند از آنها انجام می‌شود.

نوراله زاده افزود: این صندوق‌ها بین ۲۰ تا ۳۰ نفر عضو دارند و زنان بیشترین متقاضیان عضویت در این صندوق‌ها هستند زیرا کسب و کار بسیاری از آنها غیررسمی است و بانک‌ها به عنوان تأمین مالی رسمی از آنها حمایت نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: هدفگذاری ما پنج هزار صندوق در دوره پنج ساله بوده که سه هزار صندوق ایجاد شده و امیدواریم مابقی نیز تا پایان سال ۱۴۰۰ ایجاد شود.

حمایت صندوق کارآفرینی از ۲۰۰ استارتاپ

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: در سال‌های اخیر با گسترش استارتاپ‌ها در کشور صندوق کارآفرینی امید تصمیم گرفت حمایت مالی از این کسب و کارهای نوین را در دستور کار قرار دهد.

وی افزود: بنابراین تمام استارتاپ‌های متقاضی دریافت تسهیلات از صندوق کارآفرینی امید، درخواست خود را به سازمان فناوری اطلاعات اعلام می‌کنند و این سازمان پس از ارزیابی جنبه‌های تخصصی و فنی، آنها را به صندوق معرفی می‌کند.

نوراله زاده گفت: صندوق عاملیت بررسی مالی استارتاپ‌ها را برعهده دارد و تا کنون تمام استارتاپ‌هایی که توسط سازمان فناوری اطلاعات معرفی شده‌اند را حمایت کرده است.

وی گفت: تا کنون ۲۰۰ استارتاپ برای شروع فعالیت خود از حمایت‌های صندوق کارآفرینی امید بهره‌مند شده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 483278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.