برگزاری رویداد ساعت زمین با شعار  " در مورد طبیعت صحبت کنیم"

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: حرکت نمادین رویداد جهانی ساعت زمین بهانه‌ای برای جلب توجه بیشتر مردم جهان به وضعیت محیط زیست است که امسال با شعار «در مورد طبیعت صحبت کنیم» برگزار می‌شود.

حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ساعت زمین یک رویداد جهانی سازماندهی شده توسط صندوق جهانی طبیعت است و در آخرین شنبه ماه مارس هر سال برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در این رویداد خانواده‌ها و کسب و کارها با خاموش کردن چراغ‌ها و سایر دستگاه‌های الکتریکی غیرضروری خود به مدت یک ساعت اهمیت احترام به زمین با کاهش مصرف سوخت را یادآوری می‌کنند.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان هدف از این اقدام را فرهنگ‌سازی در ارتباط با افزایش آگاهی درباره تغییرات آب و هوایی و نیاز به مصرف محتاطانه انرژی در جهان دانست و تاکید کرد: این حرکت نمادین بهانه‌ای برای جلب توجه بیشتر مردم جهان به وضعیت محیط زیست است که هر ساله برنامه‌های بیشتری در دستور کار مجریان ساعت زمین در شهرهای مختلف قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه رویداد جهانی ساعت زمین امسال با شعار «در مورد طبیعت صحبت کنیم» برگزار می‌شود، گفت: همزمان با اجرای رویداد جهانی ساعت زمین، ساختمان مرکزی شهرداری اصفهان در هفتمین روز از فروردین ماه سال جاری از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۱:۳۰ به احترام زمین خاموش خواهد شد.

امیری ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا و لزوم پرهیز از برپایی اجتماعات، از دعوت افراد برای حضور افراد اجتناب شده، اما جمعی از فعالان محیط زیست با این رویداد همراهی می‌کنند

وی با بیان اینکه حفظ طبیعت و محیط زیست نیازمند همراهی و اقدام جمعی است و باید برای حفاظت از طبیعت و پیشگیری از پاندمی کرونا با هم متحد شویم، اظهار کرد: هشتک اصلی برای ساعت زمین ۲۰۲۱، #earth60، #همه_با_هم_برای_زمین است.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان افزود: با توجه به شعار امسال تلاش می‌کنیم تا از شهروندان بخواهیم آگاهی خود را در مورد حفاظت از طبیعت افزایش دهند و با اقداماتی چون کاهش تولید زباله و تفکیک آن در خانه و صرفه‌جویی در مصرف انرژی از زمین محافظت کنند.

وی گفت: از فیلم قهرمان جهانی همراه با بخش‌هایی از تصاویر سال‌های گذشته برنامه ساعت زمین اصفهان استفاده خواهد شد.

کد خبر 483269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.