تئاتر به شرحِ خیر وُ شر، خلق می‌شود

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به مناسبت روز ملی نمایش گفت: تئاتر به شرح خیر و شر خلق می‌شود.

به گزارش ایمنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، سید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی (۷ فروردین)، پیامی را منتشر کرد.

وی در این پیام آورده که تئاتر به شرحِ خیر وُ شر، خلق می‌شود وَ به شرطِ شور وُ شعور خلق می‌کند. خوشا این شرح وُ شرط که از پس تماشای هر «تئاتر»، «نوروز» را می‌توان در خاطر آورد وُ «یا مُحَول الحَول و اَلاحوال» گفت که یکی رستخیز جهان است وُ دیگری رستاخیز جان و هر دو آرزومندانه با خدای خویش در گفت‌وگو هستند که: «حَوِّل‌حالِنا الی اَحسنِ‌الحال».

در ادامه حسینی تاکید کرده که نوروز، ترجمه جلال و جمالِ خداوند است که زنده می‌دارد وُ می‌میرانَد و بدین عبارت، نوروز؛ می‌تواند وطنِ تئاتر باشد که از یک سو، نهادی نو به انسان می‌بخشد وُ از دیگر سو کهنه‌عادتی را کسر می‌کند. شاید بدین اعتبار باشد که امروز ما می‌توانیم تقارن دو «اتفاقِ» نوروز وُ روز ملی هنرهای نمایشی را «به‌اتفاق» جشن بگیریم.

وی با اشاره به اینکه کارنامه قرن اگر چه با قصه غریب کرونا، تلخ‌تلخ بسته شد اما سزاوار نیست که در روزگار اعتدال زمین وُ زمان، جز از روزها و آرزوهایِ خوبِ در راه دم زد و ادامه داده که دعا کنیم از پسِ خوش‌احوالیِ همه‌ی جمعیتِ جهان، اهالی ارجمند تئاتر دوباره از «عزلت» به «صحبت» قدم بردارند وُ به شرح و شرط خویش بازگردند که به مردم‌دوستی، موید و مصداق این حَمیَّت‌اند: بر سر گرفته‌ایم و سبک‌بار می‌رویم / کوه غمی که پشت فلک را شکسته است.

کد خبر 483237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.